SSO och pengar

De är många gånger jag hör folk klaga på att allt är så dyrt och varför kan vi inte få saker gratis? De finns ett jätte enkelt svar på de. De måste ha pengar för att göra spelet. De här är inte de gör som en hobby. De är lite över 25 anställda som jobber med eller omkring de här spelet och de måste få lön. De här är ett jobb för dom, antagligen ett drömjobb för jag kan inte tänka mig att de får så jätte mycket i lön. Sen så kostar de att göra spelet, programmen och servrar och allt som behövs för att få spelet att fortsätta och att vi ska ha roligt i spelet. 
Blev rikitgt irriterad idag när jag läste någons blogg som sa att "de bara vill tjäna pengar". Ja, de vill de för annars kan de inte göra spelet eller ha råd för att ge lön till sina anställda. Får dom dåligt betalt så kan de inte jobba med spelet och/eller letar efter något annat jobb och i slutändan så slutar Star Stable Online att utvecklas och de betyder inget mer Star Stable för någon.
Om man jämför kostnaderna med andra online spel så är Star Stable väldigt billigt och generösa med många grejer som t.ex. att man kan spela upp till level 4 gratis eller dubbel sc helg (fast de är borde generöst och listigt av dom) eller att kunna köpa lifetime för en summa. Många spel kräver månadsavgifter som kostar mer än 49 kr.
 
Så jag ber er, om någon läser de här, att ha förståelse för kostnaderna. Vill vi spela SSO så får vi betala. De är så hela vårt samhälle funkar! Deal with it!
 
Slänger in en bild på Rockstar

Kommentera här: