Tor

Namn: Northprince
Tilltalsnamn: Tor
Kön: Valack
Född: 2005
Ras: Fjording
Lynne: Kaxig men på ett bra sätt och äventyrslysten.
 
När man sett flera fjordingar på Jorvik blev jag sugen på att skaffa en själv. Sagt och gjort kollade jag runt på olika fjordingar som var till salu. Då hittade jag Tor i en annons och tyckte han såg riktigt fin ut. Jag åkte till gården och fick träffa honom. Hans glimt i ögat fick mig att falla pladask och jag blev mer säker på mitt val när jag red runt på honom. Jag blev förvånad över hur lätt det kändes att styra honom trots att han såg så kraftig och stark ut, men han flöt runt i paddocken. Jag åkte hem och funderade lite, men ringde sedan ägaren och la ett bud. Jag fick lägga ett till bud då en annan var intresserad och till slut vann jag. Nu är han hemma hos mig och det bästa vi båda vet är att rida ut och bara njuta av naturen. 

Kommentera här: