Varför Paints?

Något jag har undrat över är varför dom ger oss en nya Painthäst, något som vi redan har, och inte en ny ras? Det finns flera raser som dom skulle kunna ge oss med Quartermodellen, så som Mustang, Rocky Mountain Horse eller en Amerikansk travare. Finns mycket fler hästraser från USA och många blandningar också, så som Quarab (Quarter+Arabiskt Fullblod) eller Arappaloosa (Appaloosa+Arabiskt Fullblod). 
Jag skulle tycka det var smartare av dom att ge oss nya raser och sen ge oss nya Painthästar. Eller betyder det här att vi inte kommer få Mustanger kanske? 
Vad tror ni? 

Kommentarer:

1 Alanis Moonstorm:

Alltså, vi kommer nog att få mustang men kanske inte i quarter-formen. Vad de tänkte när de bestämde sig för att göra painthästar i samma form som quartern är nog dels att quarterns rörelseanimationer är väldigt western, vilket också skulle passa en paint + att de har möjlighet till att göra oregelbundna fläckar över hela hästen... Jag tror det kan vara så att de jobbar på något annat, krångligare och att det är därför de slänger ut lite nya painthästar... för som jag uppfattat det är är det bara omtexturerade quarters...

Svar: Jo, det kan vara så att dom jobbar på någon annan ny modell i bakgrunden. Men personligen så tycker jag att Quartermodellen ser mer ut som en mustan än en quarter XD
Rose Shadowlee

2 Ada Wolfdaughter:

MM det undrar jag också över... Jag skulle jätte gärna ha en Quarter som ras, men nu får det bli en Paint ist. Lite besviken på det ändå... Fast alldra helst skulle ja vilja ha en skäckig mustang :D xD
Hahah... Helst vill jag väll ha en hel hästgård med massa hagar och stort stall med 100 hästar i olika raser eller något...

Svar: Haha, det är nog allas dröm XD
Rose Shadowlee

Kommentera här: