Ändra utseende på sin starthäst.

Idag tog jag hem min kära starthäst, Frosty, för att han ska hinna bli glad innan Sydhovens Halvö öppnar, då jag vill ha med honom och upptäcka området tillsammans. Jag tog med honom ut rätt så snabbt när han kom hem och red ut för att ta lite bilder. Medans jag gjorde detta så kom jag in i tankarna att det finns så många som inte gillar sina starthästar. Jag har pratat om starthästarna och hatet mot dem tidigare. Det kan ni läsa här
När jag pratade om det då så fanns det inte en funktion som idag finns för våra karaktärer. Byta utseende. För er som kanske inte riktigt vet jag pratar om, är det en funktion som du hittar i ditt hemstall; gå till anslagstavlan så finns den där. Du kan byta ditt utseende gratis en gång, sen kostar det SC. 
Moving on, det jag kom till att fundera på är om det skulle vara en bra funktion att kunna byta färg på sin starthäst efter att ha startat spela. Självklart, som med karaktärfunktionen, ska det vara gratis första gången och sen kosta SC. 
Men som jag sa i mitt tidigare inlägg blir jag ändå lite kluven över denna funktion. I mitt inlägg pratar jag om hur valet utav våra starthästar speglar våra personligheter. Du har ju valt de färger du tyckte var fina. Varför skulle du vilja ändra? Visserligen, finns det många fina färger att välja mellan och man ser hur andra har valt, vilket leder till att man tyckte det var snyggare än ens egna val. Men, så kommer det alltid att var, även i verkliga livet. Men man får inte glömma att det man valde själv gjorde man utan att ha blivit påverkat av andra. Det är du som valde färgerna.
I och med det, om vi skulle ha en sådan funktion, hur tråkigt skulle det inte vara om alla hade exakt samma kombination av färger? Då försvinner våra unika val och vad som gör oss till den vi är. Vi blir exakt som alla andra och det är väl ändå det vi inte vill? 
Det enda jag skulle vilja ändra är att när man väljer utseende på hästen ska man kunna se bättre. Idag ser man bara överdelen och framsidan på hästen, vilket är rätt så dåliga vinklar. Man borde åtminstone kunna se hela hästen och ett plus skulle bli att kunna ändra vinkel. 
Vad tycker du? Skulle du vilja ha en ändra utseende för din Starthäst?  

Kommentarer:

1 Alanis Moonstorm:

Alltså, det är en intressant fråga för som det ser ut idag känner jag att det inte finns någon mening med det. Största meningen med byta utseende-funktionen var ju att ge spelarna en större tillgång till hudfärger för att deras avatarer lättare skulle kunna spegla dem själva, och det var viktigt ur jämställdhetssynvinkel. Det problemet finns inte med starthästarna eftersom det inte finns någon form av förtryck av hästfärger. (tror jag i alla fall???)

Däremot så håller spelet på att utvecklas, grafiken blir bättre och modellerna och animationerna lika så. Det kommer leda till att starthästen endera blir utdaterad, en relik från en svunnen tid, eller uppdateras. Och om den uppdateras, vad ska man då göra om man helt plötsligt inte gillar sin startis längre? För uppdaterar de modellen så måste de skapa nya texturer till startisen eftersom de gamla inte kommerpassa och då skulle funktionen för att kunna åtminstone byta färg på kusen fylla någon funktion.

Så ser jag på det i alla fall. ^^

Svar: Hmmm, låter mycket rimligt. Vi får se vad som händer i framtiden ^^
Rose Shadowlee

2 Esmeralda Silverforce:

Jag skulle inte vilja ändra utseende på min Ash, han är perfekt! Därmeot skulle jag inte ha något emot att kunna köpa fler Jorvikiska Varmblod ^^

Svar: Själv har jag inte heller det problemet, så behöver inte funktionen heller. Men med tanke på hur hästarna vi får ser ut idag, så lär jag nog inte köpa en häst med samma modell som starthästen igen :)
Rose Shadowlee

3 Andrea Claystream:

Jag hade en gammal dator när jag reggade mig, och MISSADE helt enkjelt att man kunde skapa sin häst osv. Så i mitt fall vore det kul att kunna ändra!

Kommentera här: