Bloggutmaning ~ Ridklubb

  • Vad är roligast med ridklubbar?
  • Vad får dig att stanna i en ridklubb?
  • Vad får dig att lämna en ridklubb?
  • Favorit event/aktivitet med klubben?
  • Vad får dig lockad att gå med i en klubb?
  • Vad får dig att inte vilja gå med i en ridklubb?
  • Förslag på förbättringar med funktionen?
  • Vilken klubb är du med i och vilken inriktning har den?
Sky Ladies Society var den allra första seriösa klubben jag var med i...
Så många frågor, Cissi! Hahaha! Neh, men det här ska bli kul att faktiskt besvara för det får mig att svara på saker jag nog aldrig tänkt på förut och då har ändå klubblivet varit en stor grej för mig de senaste två åren. Let's get to it!
Vad är roligast med en klubb? Åh, det är så olika egentligen. Det är så många bitar som gör att det blir roligt. Men jag tror att det som gör en klubb rolig är när det finns en härlig gemenskap. Har man den så är allt annat bara en massa pluss. Man måste verkligen känna att man får vara sig själv och att de finns spelare i klubben man klickar med. Så det blir som en stor familj. Tacky, I know.... 
Vad som får mig att stanna i klubben är känslan av att gemenskapen finns där, att den är aktiv med event och att jag känner att det fortfarande är roligt att vara i en klubb. 
Vad som får mig att lämna är om det plötsligt skulle bli dålig stämning bland spelarna; att det bara är bråk eller om det är spelare i klubben som inte har samma engagemang för klubben. Dålig organisation; ledarna släpper in vem som helst utan att tänka på klubbens dynamik, har ingen struktur eller inte följer strukturen de lovat att ha. Om det känns som att klubben lever på en skör tråd och att ledarna inte bryr sig om den så lämnar jag oftast också. Visst förstår jag att de som håller i en klubb har egna liv också och att någon gång kanske de tröttnar. Då vet jag bara att det är dags att leta efter en ny. 
Andra seriösa klubben jag var med i, Wicked Village...
Åh, mina favorit aktiviter är nog dels de som håller sig till realistiska hästaktiviteter, så som uteritter, ridlektioner och tävlingar. Jag får i princip utlopp för det jag saknar från när jag red irl. Okej, jag tävlade inte så mycket, men jag hade drömmar. Uteritter var så mysiga irl och Jorvik har en så vacker miljö att man borde ta sig en timme att bara rida runt på en riktig ridtur, inte bara rusa runt i full galopp. Och ridlektioner är så roliga, speciellt när det är någon som faktiskt rider irl och försöker göra det så realistiskt som möjligt. Då kan man lära sig ett och annat på köpet. 
Andra aktiviter jag gillar är lekar, men då måste man såklart vara på humör för dem, men med rätt klubb så kommer man oftast in i rätt stämning rätt fort. Jag gillade t.ex. Melissas Hunger Games som vi lekte senast. Sen så gillar jag frågesport och lekar där man ska klura ut vart någon är på Jorvik och försöka ta sig dit först. I filmen nedanför kan ni se en sådan lek som vi körde med Alpha Kings och spelade in. Super kul!
Vad som lockar mig att gå med i en klubb är nog aktiviten. Jag kollar oftast först vad de gör för event och om de ofta har event. En annan grej som jag känner är rätt viktig för mig är åldersgränsen. Jag vill helst vara i en klubb med äldre spelare. Inte för att alla äldre spelare är de mest mogna, men då får jag leta upp en annan klubb för äldre om jag känner att det inte klickar. Några andra plus är en bra hemsida som visar att klubben har en struktur och en klar idé för deras klubb. 
Det som får mig att inte vilja gå med i en klubb är om det spammas reklam om den i globala stup i kvarten, om det inte finns någon organisation, och om hela idén med klubben är att bli störst och bäst. Yup, big no no!
Alpha Kings var den tredje seriösa klubb och antagligen den största. Jag var både ridlärare och klubbledare...
 
Oj, jag känner att klubbfunktionen utvecklades något enormt när man fick ett klubbrum och schema mm i spelet. Men något jag tror att många av oss saknar och vill ha är en plats att kunna göra reklam för sin klubb utan att behöva spamma om det i globala. Problemet är dock att klubbar skapas och upplösas varje dag och det skulle bli frustrerande att hålla den funktionen städad. En annan grej jag har tänkt på är klubbägaren kan ge vissa personer i klubben access till att ta in och kicka folk, så att det inte bara är en person som kan göra det. Och att man ska kunna skicka brev till ALLA medlemmar i klubben i ett brev. Så, det är nog mina idéer, som jag nog egentligen har hört andra nämna att de vill ha och jag håller bara med dem. Hehe.
Klubben jag är med i nu är Comet Hawks som finns på Air Star. Det är två härliga tjejer som ville skapa en klubb som har fokus på att hålla en så bra gemenskap bland medlemmarna som möjligt, hög aktivitet utan krav och inriktning på ridsport.
De har som plan att inte ta in så att vi har 50 medlemmar i klubben, utan hålla den lite mindre så man kan verkligen lära känna varandra utan att försvinna i mängden. Det är inga krav, men de håller utkik för att se om det finns spelare som är med i klubben utan att vara aktiv i event. Folk kanske anser att det är ett krav, men ärligt, denna klubb vill hålla event och har bara den önskan att de som vill vara med ska vilja vara med på event utan att tvingas till de. Vill man inte vara med på event så är denna klubb kanske inte något för dig helt enkelt. Och som sagt, inriktning ridsport. Man ska åtminstone vara intresserad av hästar och ridsport för att tycka att det här är kul. Vi har många kunniga hästmänniskor i klubben som gärna delar med sig och som sagt, ridlektionerna är väldigt lärorika, samt att det hålls lite småtävlingar titt som tätt som också är realistiska.
Jag har inte tagit på mig en stor roll i denna klubben, trotts att jag egentligen vill, men det är för att jag måste fokusera på mitt riktiga liv just nu. Men någon dag kanske man tar på sig en större titel. Men jag storm trivs just nu och har så roligt med dessa sköna personer.
Bara för det ska jag ta och logga in för att se om någon är inne. Toodles! 
 
 

Kommentera här: