Bloggutmaning ~ SSO communityt

  • Vad är det bästa med communityt?
  • Vad är mindre bra med communityt?
  • Vilka sociala medier är du med i och följer förutom bloggen?
  • Hur tycker du att StarStable teamet sköter sina sociala medier?
  • Vad är bra med chatterna och den sociala biten i spelet?
  • Vad är mindre bra med chatterna i spelet?
  • Hur upplever du att miljön är i spelet?
  • Har du förslag på vad som kan förbättras i communityt?
Då var vi här igen och denna gång på något som känns som ett ämne jag bara kommer vara bitter på. Haha! Förbered er för bitter Rose! 
Ja, vad är bra med communityt... Det måste nog ändå vara att folk gärna hjälper varandra. De flesta i alla fall. De är rätt gulligt att se någon fråga om hjälp och få nästan 20 kommentarer med svar. 
Åh här har jag en del att prata om. Vad som är mindre bra. Det är allt gnäll! Det är som att SSO aldrig gör något bra. Det är dyrt, de är för dåligt gjort, de är för kort mm. Jag skulle vilja se er sätta er ner och skapa nya områden, uppdrag och hästar till spelet och samtidigt se till att ha något att släppa varje onsdag. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det tar tid och pengar att hålla ett spel online 24/7 och samtidigt hålla det i en bra kvalitet. 
Tror att ni vet att jag även finns på Instagram och Youtube också. Jag började med bloggen, höll nog på med det här i ungefär ett år innan jag märkte att många började migrera till Instagram. Kom på mig själv att lägga upp bilder jag tagit upp på bloggen när de egentligen passade bäst på IG. Så ja, då blev det ett IG-konto också. Något år senare så fick jag äntligen till det med att starta upp på Youtube också. Jag älskar alla mina kanaler lika mycket eftersom de har sina olika plattformar. Det känns inte som att jag upprepar mig för mycket på någon. De jag följer är mest olika IG-konton och bloggar, men även ett och annan youtube-kanal också. 
Jag tycker att SSO har blivit bättre på att förmedla saker genom sina sociala medier. Speciellt på Instagram måste jag säga, med deras stories och sneak peeks. Nu var det ioförsig ett tag sen spelet var så dåligt så ingen kunde komma in och de höll på med att uppdatera servrarar. Men något jag skulle uppskatta är om de berättade vilka buggar, texturfel och liknande de höll på att jobba på eller hade fixat så man liksom fick känslan av att de tar våra rapporter på allvar. 
Åh, det här är lite svårt för mig eftersom jag inte är så super aktiv i chatterna, men jag kan ibland läsa vad andra skriver. Det jag tycker är bra är att se folk skämta runt tillsammans och ha roligt. Eller att de har trevlig diskussioner tillsammans. Men ja, det är typ det enda som är bra. Chatterna i sig är väl okej. Det som är bra är att de är uppdelade i olika flikar. 
Men det som skulle kunna förbättras med chatterna är dels fixa buggen som gör att den åker in så fort man kommer i mål i ett race. Det andra är att vänchatten känns lite opålitlig då det händer att man skriver till fel person ibland. 
Den sociala miljön i spelet kan vara rätt hemsk. Pga det så håller jag mig faktiskt bara till klubben och har sällan uppe globala chatten. Nu har vi visserligen moderatorer i spelet, men det var ett tag sen jag såg någon, så jag vet inte hur det går med. 
Vad som kan förbättras... Respekt och sunt förnuft!
Ja, mer hade jag tydligen inte att skriva om. Jag ser mig själv mest som en betraktare och skriver sällan i globalachatter eller i den stora facebookgruppen. Jag bara läser och sen skriver av mig här.
Nästa gång kommer faktiskt vara den sista. Lite tråkigt, men någon gång måste det här väl ta slut. 
 
 

Kommentera här: