Bloggutmaning ~ Funktioner

  • Favoritfunktion i spelet?
  • Minst omtyckta funktion i spelet? 
  • Vilka funktioner tycker du behöver uppdateras?
  • Har du några önske funktioner?
  • Något annat spel som har en funktion som du gärna vill se i Star Stable Online? 
Då var vi här igen och denna gång handlar det om funktioner. Något som jag tycker ska finnas mer av i SSO, för det är det som gör spelet levande. Hur skulle spelet vara om vi inte hade alla dessa underbara funktioner? 
Till den första frågan, är det så svårt att klura ut? Såklart är det hästfunktionen. Genom alla år har vi fått så fina hästar, som dessutom bara blir finare och finare, och får äga dem. Tänk att det fanns en tid då man bara hade sin starthäst och inget annat? Vad långt SSO har kommit inom detta egentligen. Visserligen, kanske spelet hade kommit längre i storyn om det inte var för alla hästar de har lagt ner så mycket tid på. Men att se alla olika raser i spelet ger det mer liv tycker jag. Jag hoppas att det aldrig kommer ta slut med hästar. Jag bara älskar att köpa nya underbara hästar, ge dem namn och använda dem till event, uppdrag och levling. 
En funktion jag inte tycker om är husdjursfunktionen. Okej, jag vet att detta är ett spel och man ska inte ta allt på allvar, men mitt lilla djurhjärta gör så ont när jag ser djuren nertryckta i väskor eller intryckta i en garderob. De har de bättre i djuraffären, vilket inte är bättre då jag inte tycker man ska sälja valpar och kattungar där. På gränsen till att jag tycker att kaniner inte ska vara där heller. Det är en dekorationsfunktion som går emot Sveriges lagar för djur. Djur är inte en dekoration! Ska man nu ha denna funktion så ska man banne mig ta hand om djuret man har köpt och är den inte i ryggsäcken, så ska den få stå i ens stall någonstans. Barnen som spelar detta djur ska förstå att man tar hand om smådjuren lika mycket som man tar hand om sina hästar. Nope, gillar inte denna funktion alls! 
Jag hade inte så stora förhoppningar för ledfunktionen när den kom, men ändå blev man liten besviken över hur restriktiv den var. Man kan inte prata med en annan NPC samtidigt som man håller i hästens tyglar, man kan inte handla och man kan inte göra simpla sysslor, som inte involverar en annan animation. Det känns lite löjligt att man inte kan göra detta bara för att man håller i ett par tyglar. Skulle de fixa detta, skulle jag tycka att det är något mer värt de SC den kostar. Man måste fortfarande tänka på att det är en lyxfunktion, så det är klart att den ska kosta pengar. Men ja, lite mer kvalitet behöver den. 
En önskefunktion jag har är en knapp som döljer ALLA spelare! Detta är något som önskas av alla av förklarliga skäl. Nya uppdrag. Känslan av uppdraget blir förstört av alla spelare som står i NPC:er och springer runt så man ser inget av vad som faktiskt händer. Så ja, den där knappen skulle vara guldvärd!
En funktion som jag har sett i ett annat spel är i Archage. Några av er kanske kommer ihåg det onlinespelet som var populärt förra året. I spelet så kan ens häst gå i sidled om man tryckte på E eller Q. Det skulle vara riktigt coolt om SSO kunde få in det i spelet. 
Och det var de. Nästa utmaning kommer handla om hästar!

Kommentera här: