Äntligen får vi en mer uppdaterad ponnyras

Taget från SSOs hemsida - HÄSTRASFAKTA:
 Vilken hästras är det?
Nya gulliga Welshponnyer!
 Var kan jag köpa dem?
Hos Eremiten i Sydhoven.
 Hur mycket kostar de?
790 Star Coins.
 Vilken level behöver jag vara?
Welshponnyerna är tillgängliga från level 1, men du behöver
vara level 7 för att komma till Sydhoven.
 Behöver jag något speciellt rykte?
Du behöver vara åtminstone 'vänligt inställd' med Eremiten.
 Är Welshponnyn lika snabb som de andra ponnyerna?
Japp, dessa små rackare är inte lika snabba som större hästraser.
 Vilka färger kan jag välja på?
De första 3 Welshponnyerna finns i svart, isabell och brun.
 
Har redan sett en del vara besvikna för att denna ponny är lika långsam som ponnyerna. Okej, visst blev jag också lite besviken, men jag mest sur på mig själv som inte väntade med att köpa ponny på mitt let's play konto. Jag skulle ha väntat och kunnat skaffa en mer uppdaterad ponny än den jag har nu. Får se hur det blir med det där i framtiden nu. Men jag är inte ett dugg arg över att welshen är långsam. Duh! Det är en ponny och det är klart att de måste ge oss mer uppdaterade ponnys och inte tvinga oss köpa de äldre ponnyerna för att kunna avsluta ponnyuppdraget, med det så måste denna ponny ha samma hastighet som de andra ponnyerna. Men passar inte farten dig så köp inte. Så enkelt är det. Och säg inte att ingen köper dessa små söta saker för det finns många spelare som inte har något problem med hastigheten. Jag till exempel!
Men nu ska vi snacka mer om själva ponnyn för jag har en del att säga om gångarterna och annat. Och min fina kille fick heta Casanova: 
Först vill jag börja med när den står still. Är det bara jag som tycker bakbenen ser ut att vara lite långa? Försökte jämföra med bilder på riktiga welshare och de har sina bakben lite mer under sig än de i spelet. 
 Skritten gillar jag däremot; avslappnad men den ser ändå samlad ut. 
Traven är väldigt snygg! Stora extravaganta steg, med ett samlat intryck. Mycket vackert! De börjar bli bättre på traven. 
Fick inte till någon bättre bild på korta galoppen, men det får duga. Den är rund och samlad; mycket fin.
Tro det eller ej, men hos både det Engelska Fullblodet och denna ponny så gillar jag mellangaloppen väldigt mycket! Det är en ökning från kortgalopp utan att hästen ser konstig up. Skulle ryttaren sitta ner i sadeln så skulle det se ut som om man red dressyr. Love it!
Men denna.... Det är flera gånger som jag faktiskt inte gillar den snabbaste galoppen på hästarna. Än så länge är det morganerna som jag tycker har snyggast galopp. Visst är det bra att ponnyn ser ut att ta i för kung och fosterland, som med Quartern, men det ser lite för stökigt och kaosigt ut. Lite som att den skenar iväg på nått sätt. Sen är det något med magen som jag tycker ser konstig ut när den sträcker ut sig. Men det blir väl en vanesak till slut. 
Så, det var vad jag hade att säga om gångarterna. Hoppningen är snygg också! Priset för ponnyn är rätt så okej. De högsta på de gamla modellerna ligger på 590 SC, tror jag, och jag hade väl kanske hellre sett welshen kosta 690 SC istället för 790 SC. Men det är en stor skillnad mellan de gamla och de nya så priset är ändå rätt okej tycker jag. 
Men jag skulle inte säga nej till att de kommer med fler nya ponnyraser. Vem vill ha en liten tjock Gotlandsruss? Ha det bra! 

Kommentarer:

1 Melinda:

Jättesöt! Den bruna fick oxå flytta hem till mig men hann kallas för Adrian. Jag blev däremot väldigt missnöjd med snabbheten :( Önskade att de var lika snabba som vildhästflocken!

2 Cecilia Gladefield:

Gotlandsruss, haflinger och NewForest är ponnyraser jag önskar mig till spelet :D

Kommentera här: