1 April 2017

Då var denna dagen kommen igen. Inte direkt en dag jag firar eller tar till vara på, men i SSO är det alltid spännande att se vad SSE har hittat på för aprilskämt. Tidigare har de fått oss att tro för en sekund att solen är borta i spelet och att man kan köpa en gigantisk Shire i Fort Pinta för pengar ingen har. Detta år har de varit väldigt komiska. Vem vill inte ha en AI!? Jag älskar Marvel, Iron Man och hans AI Jarvis. SSE har alltså gjort en artificiel intelligens (AI) av Raptor. Är den användbar då? Nja, inte precis. Han hänger med en med sina små änglavingar och skriker lite nonsen då och då. 
Men hur kul skulle det inte vara om man faktiskt hade en lite AI eller en liten familiar (har ingen aning vad det heter på svenska), alltså en liten figur som flög runt och kunde hjälpa en med olika saker som Tingeling eller Navi i Zelda. Visserligen skulle jag bli tokig om jag fick höra "HEY LISTEN" konstant, men det är då man ska ha en sånn knapp som vi har idag där man kan ta bort Raptor ifall han blir för jobbig. En idé är också att om man har sadelväska på så kan ens lilla AI ta en paus i vsäkan istället för att flyga efter en. Detta lär väl aldrig hända, men man får alltid drömma om det. 
Snart är denna dagen över och då fortsätter vi som vanligt. Jag är inte så mycket för practical jokes alls. Men det verkar vara många som fortfarande tror att sneak peeken vi fick igår är ett aprilskämt det med. Det är de inte! Så spara på era SC mina vänner för nästa vecka kommer det nya hästar!

Kommentarer:

1 Frida Silverfield:

Jag ser det här som en öppning för nya husdjur i framtiden. Kanske får vi fåglar eller varför inte fladdermöss runt halloween? Kan man ha en gris kan man väl ha en papegoja liksom? :3

Svar: Haha ja XD
Rose Shadowlee

Kommentera här: