Äntligen en intervju!

Idag fick vi sista teasern inför de nya huvuduppdragen som släpps imorgon. Till det fick vi också en intervju med Marcus Thorell Björkäng som är Star Stable Creative Director och Game Director. Vi fick läsa en intervju med honom förra året och då fick vi veta upplägget för 2016. Därför har jag gått och väntat på den här intervjun i månader. Det är en helt annan känslan när man har ett hum om vad som kommer komma i spelet. Man vet att det ska komma saker, men att veta exakt vad får en att bli något mer exalterad av spelet. Därför blev jag väldigt glad av att se att vi nu har fått en intervju. Så fort jag fick möjlighet så läste jag och kan väl erkänna att man blev lite besviken att den inte är lika avslöjande som den förra var. Men låt oss gå igenom de delar av intervjun jag tyckte var intressanta. Större delen av intervju i princip, men men. 
Det var väl inte så jätte nytt egentligen. Det har varit en tuff början för SSE med servrar som krashar och buggar som måste fixas, så de har varit illa tvungna att fokusera på att göra spelet mer stabilt. Är det helt 100% än? Nja, kanske inte helt. Det har helt klart blivit bättre, men det finns lite mer att göra tror jag för att det ska bli helt smärttfritt. Sen kanske det är så att just vi på AirStar har det tuffare eftersom servern är full. Har aldrig haft problem på mitt andra konto som är på Icy Volcano egentligen. 
Det som är rätt spännande är att han säger att vi som är höglevlade spelare kommer också att påverkas i framtiden. Vad kan dessa saker vara mån tro? 
Detta är ju så spännande! Många spekulerar i att det kommer handla om Anne och Concorde. Det vore ju väldigt roligt att få rädda henne eller bara hitta Concorde. Finns Concorde på Dark Cores plattform kanske? Och inget kommer att bli sig likt efteråt. Menar han att vi kommer vara chockade, glada eller förvirrade? Eller är det något som faktiskt kommer hända i spelet efter vi är klara? Sånt här kan man ju bara få svar på när man spelat klart uppdragen. 
Finns inte så mycket att prata om det här egentligen. Detta visar hur mycket tid det tar att göra detta, men också hur engagerade det är i huvudstoryn. Ska bli så kul att se deras arbete för de har blivit så duktiga de senaste åren.  
Det var väl här jag önskar vi hade fått något mer av ett upplägg. Men det har valt att lägga det på deras sociala medier team. Egentligen hade jag varit nöjd med bara en antydan om ett nytt område eller något liknande. Det jag tyckte var rätt säkert är att fler områden kommer uppdateras i spelet. Det vore ju ioförsig konstigt om de inte gjorde det med tanke på det de gjorde förra året. Det kommer även komma coola funktioner också. Kanske de där funktionerna han pratade om förra året? 
Ah neh, vi får helt enkelt vänta på fler teasers via deras sociala medier. Det får tiden att gå långsamt, men det är bara att stå ut och hoppas att den här månaden och maj kommer vara proppfyllda med roliga uppdateringar eftersom sommarmånaderna brukar vara lite trista. 
Nu taggar vi inför imorgon! Redo att kanske rädda Jorvik? 
 

Kommentera här: