Bailey

Namn: Cococlover
Tilltalsnamn: Bailey
Kön: Hingst
Född: 2009
Ras: Haflinger
Lynne: En bestämd kille, men alltid sammarbetsvillig och är go mot den person han tycker om. 
 
Bailey var en utav de första Haflingers som kom till ön. Han fångade inte min uppmärksamhet första gången, men när jag gick förbi honom en andra gång skrämde han mig lite då han kastade en borste som någon lämnat i hans box. Den dunkade in i hans spiltvägg och jag hoppade till. När jag såg hans busiga blick blev jag helt förälskad. Jag gick fram och gav honom lite uppmärksamhet som han ville ha. Det var då jag bestämde mig för att han skulle få följa med mig hem. Bailey är en stjärna i det mesta. Han älskar att hoppa, dressyr och att vara ute i skogen. Ibland kan han få för sig att bestämma vad vi ska göra och det måste vi jobba lite med eftersom det kan göra träning lite svårt. Men vi trivs i alla fall med varandra och det är huvudsaken. 

Kommentarer:

1 Delfina:

Hej! Jag hittade nyligen till din YT-kanal och så småningom även till din blogg, som är grymt bra. Anledningen till att jag hittade hit överhuvudtaget var att jag letade efter bra reviews på haflingern (och det var då som jag snubblade på dig och din kanal!). Tycker du att det är värt det att köpa en haflinger, trots de där småbuggarna som den har? Vet du om SSO har planer på att fixa till dem? Haflingern är ju för söt liksom :)

Svar: Hej! Vad kul att du hittade hit! ^^ Jag är nöjd med de Haflingers jag har skaffat mig. De har sina skavanker och jag har ingen aning om det kommer att fixas, men det är något man liksom vänjer sig vid tillslut. :)
Rose Shadowlee

2 Delfina:

Jag köpte tillslut en Haflinger och är jättenöjd. Visst är de i full galopp lite stela i jämförelse med benen som rör sig så fort att de blir alldeles suddiga, men jag tycker inte om galoppen på de engelska fullbloden heller. Alla hästraser i spelet har ju någonting jag inte gillar, men jag älskar dem ändå. Jag är i det stora hela väldigt nöjd ^^ Synd bara att jag inte har star coins för de fina hästarna med nya färger som släpptes idag haha. Tack för svaret!

Kommentera här: