Era åsikter, tack!

Det finns ju en del saker i spelet som många vill se i mina videos men som jag själv känner är för komplicerat och lite tråkigt att spela in. Då slog dig mig en dag när jag var på väg hem på bussen att de sakerna skulle väl vara roligare att göra genom stream. 
 
Stream är något som är riktigt populärt nu, speciellt inom gamingvärlden. Vad jag förstår börjar det också krypa sig in i vårat community också. Tänk vilken roligt utveckling vårat community har gjort. Från bloggar till Instagram och sedan Youtube. Nu ska vi inte streamingvärlden också. 
 
Vad är det för saker jag menar då? Jo, saker som involverar att leta och som tar tid. Hjälpa spöken, hitta ägg, ge kärleksbrev till dess rättmätige ägare m.m. Vem vet, kanske lite leveling skulle hamna där också. Dessa saker är inte direkt något jag vill spela in för att ha på Youtube. Det går såklart, men jag skulle inte ha så roligt. Då är det väl roligare att köra det live och kunna kommunicera med er samtidigt.  
 
Något som är väldigt vanligt dock är väl att man kan inte köra en tid som passar alla. Ni som läser detta är såklart svenskar och ni kommer såklart ha det lite enklare. Men man kan ju inte göra alla nöjda. Vad jag förstår kan man se en stream i efterhand också så då är ju det löst. 
 
Men, det jag vill komma till är detta något ni skulle vara intresserade i att se på? Ser ni på stream i vanliga fall? Visste ni ens om att folk som spelar SSO streamar också? Twitch eller Youtubes egna streaming? 
 

Kommentarer:

1 Renee Eveningknight:

Jag tycker det är kul med streams, brukar själv se när de jag följer på YuTube streamar via YouTube och inte via tex. Twitch. Samt att om du streamar via YouTube kan du lägga upp streamen som en video sen.

Svar: Okej, intressant. Tycker du inte om Twitch eller är det bara lättare med Youtube? :)
Rose Shadowlee

2 alanismoonstorm:

Jag streamar vad vi gör i sws lite nu och då via twitch, men väldigt sällan streamar jag ensam.

3 Renee Eveningknight:

Jag tycker bara YouTube är enklare för dem som tittar, de flesta YouTubers har ju störts tittarantal på just YouTube. YouTube är bara så mycket större än twitch och man kan nå ut till fler. Men, jag vet inte om det är enklare för dig som "streamare" att använda YouTube. Du kan ju testa båda!? :)

Svar: Tack! Jag har läst på lite själv och tror att jag åtminstone ska börja med Youtube. ^^
Rose Shadowlee

Kommentera här: