Bara fina bilder eller en sneak peek

Om det är något vårat community är duktiga på är att göra en sneak peek av ingenting. Haha, neh jag skoja. Man vet ju faktiskt aldrig om Star Stable är så finurliga att de försöker få det att vara ingenting när det är en väldigt stor grej. 
 
Det första jag täntke på när jag såg bilderna var att karaktären på bilden var extremt lik våran egna Maria som är delägare till Comet Hawks. Hon har den hästen, den frisyren och hon skulle kunna ha den outfiten på sig. Läskigt likt är det. Men mer tänkte jag inte på det förrän jag började se att communityt började fundera över om detta är en sneak peek på framtida hästfunktioner som kanske kommer i framtiden. Hur underbart skulle inte det vara? De verkar vara ökad trav på den översta bilden och på den nedersta går hästen i sidledes. Ingen av de gångarterna är omöjliga att få till faktiskt. Det jag kan tänka mig är att man håller ner shift när man rider i vanlig trav och sedan kar lite till så kommer hästen fram i ökad trav. Sidledes skulle kunna vara att man står still och bara trycker på A eller D (<-- eller --> för de som använder de andra tangenterna). Men de skulle ju vara roligt om man kunde rida i sidleds i trav och galopp också och då kan man kanske använda sig av Q och E för det. Åh, vad det skulle vara underbart om de utvecklade detta. 
Men kan detta vara sneak peeks då? I vanliga fall använder de sig av trailers eller släpper bilder på Instagram när de ger ut sneak peeks. Jag har inget minne av att man har fått sneak peeks i samband med Star Coins- och Medlemskapserbjudanden. Visserligen var de ju snack om att man såg att karaktären inte hade handskar på sig i några bilder och de var en funktion som råkade slinka in i en uppdatering för tidigt. Vad jag förstår ska den funktionen komma tillbaks i alla fall. Fast de bilderna har helt klart varit åt mer concept art-hållet och inte varit tagna direkt i spelet. Men bilderna ovan kan nästan förvilla ögonen och få en att tro att de är i spelet. De kan vara taget i spelet och sedan förfinad i Photoshop eller så är det inte taget i spelet utan målad på ett väldigt snyggt sätt. 

Kommentarer:

1 Cecilia Gladefield :

Skulle vara underbart om det kom till spelet i framtiden *.*
Trodde oxå att det var Maria först xD

2 Lovisa Westforest:

Jag har för mig att dessa bilder skapas genom att man har hästen/ryttaren i ett program på datorn och sedan drar runt på kroppsdelar hur man vill tills den får en fin pose, tror Esme Silverforce förklarade det ungefär så någon gång x)

3 Delfina:

De har förmodligen arrangerat hästmodellen så i ett program, Star Stable gör så med de flesta av sina bilder. Det kan dock ändå vara ett hint åt dressyrrörelser i framtiden, vi har ju till och med fått dressyrutrustning.

Kommentera här: