Baronen

Namn: Nobelmaster
Tilltalsnamn: Baronen
Kön: Valack
Född: 2003
Ras: Hannoveraner
Lynne: En självsäker kille som vill vara sin ryttare till lag, men kan bli het när det är dags för tävling. 
 
Baronen såg jag första gången på en liten amatör dressyrtävling. Han var så fin och rörde sig vackert på uppvärmningsbanan, men när de kom in på arenan så vet jag inte vad som hände. Ryttaren fick kämpa sig igenom programmet och Baronen såg väldigt spänd ut hela tiden. Jag visste vad som blev snett, men en vecka senare såg jag Baronens annons i Jorviks Gazette. Vid första anblicken av priset tyckte jag att han var rätt dyr, men efter att ha läst om honom förstod jag att han har en väldigt fin stamtavla. Jag blev ändå nyfiken och åkte dit för att provrida honom. Han var som en dröm att rida, men jag kunde inte glömma deras ritt i tävlingen. Jag ställde frågan försiktigt till pappan, eftersom dottern som red hästen då inte var där, och fick det förklarat för mig att han är en väldigt het häst som lätt spänner upp sig när han känner allvaret i vad han ska göra. Hans dotter var inte så erfaren för att ha en sådan häst, så därför ska de hitta en annan häst till henne. Jag tyckte väldigt mycket om Baronen, men fick fundera över om jag var redo för en häst som han. Men efter lite betänke tid köpte jag honom och nu är han hemma hos mig. 

Kommentera här: