Vackra men farliga Pandoria (Spoilervarning!)

Egentligen tänker jag inte spoila så mycket om uppdragen, men jag kommer lägga upp lite bilder här som är från uppdragen. Men en bild kan ju trotts allt säga 1000 ord, därför en spoiler varning. 
 
Åh vilken dag. Uppdateringen var klar så tidigt så jag hann precis käka frukost och sen var det bara att logga in och dra till Fripp. Eller ja, först så passerade jag den där tjejen som säljer druidkläder eftersom hon fått in ett sett med röd färg. Hade visserligen varit roligt med en helt annan form av kläder, men dessa är så snygga ändå så jag var inte alltför besviken. Och ja, jag köpte allt förutom stövlarn igen. 
Vet inte vilken som passar mig bäst, men ändå roligt att ha i fall man skulle hitta på något roligt med klubben i framtiden. Den röda färgen var otroligt snygg också!
 
Men sen drog jag vidare för att starta huvuduppdragen och vad mycket vi fick för bara en dags uppdrag. Har redan noterat att de är en del som muttrar över att de var slut så fort, men jag tycker att vi faktiskt fick uppleva väldigt mycket för en dags uppdrag. Vi fick hela 4 olika platser att besöka av olika storlekar där Pandoria, såklart var det största. Men vi får inte glömma Stenhuggarens valv (tror jag det hette) som var väldigt vackert att se och jag hade velat att man kunde besöka det när man ville. Men ingen utav platserna går att besöka hur som helst. Speciellt inte Pandoria. 
Med 4 platser så hände det så otroligt mycket saker under uppdragen. Det var så mycket action och drama att jag fick ta och samla mig när allt var klart. Är jag besviken för hur de slutade? Neh, egentligen inte. Det här gör att historien inte är slut på långa vägar och det gör mig bara glad. 
Vad mer ska man säga. Jo! Att säga att det tog slut så fort har man inte hela bilden framför sig. På bara lite mer än ett halvår har vi fått hela 3 uppdateringar med huvuduppdrag. Det är extremt mycket i jämförelse med tidigare år och dessutom behövde vi inte vänta allt för länge för att få fortsätta. Nu vet jag dock inte hur länge vi kommer behöva vänta. Kanske till nästa år, men vi har en massa andra uppdateringar att se fram emot så länge så jag är rätt nöjd med det här. 
Det enda som var frustrerande var att man såg så många av de andra. Jag hade trott att just hos Fripp och i Pandoria skulle man få vara ensam. Men neh då, de sprang folk till höger och vänster. Det kanske inte var meningen. Jag har hört att några inte såg några spelare, medans andra sa att dem såg. Så det kanske var en bugg. Tyckte de var lite konstig med tanke på att de tidigare huvudstory uppdragen har varit väldigt bra på det sättet att man inte kunde se andra när de gjorde uppdragen. 

Men de här är nog de enda jag har att säga. Jag hoppas att ni som inte ville se bilderna inte är här och läser nu. Tyckte jag gjorde en väldigt fin varningsskylt dagen till ära. Jag kommer nog inte posta dessa bilder på IG i alla fall då de är lite svårare där att undvika spoilers. 
 
Vad tyckte ni om denna utveckling i historien? 

Kommentarer:

1 Melinda Winterforce:

Jag fullkomligt älskade uppdragen (bortsett från att det var andra spelare som man såg) Det var spännande och de nya miljöerna var jättefina! Pandoria b.l.a var typ ett av de finaste områdena i SSO enligt mig! Så fin grafik! SSO har verkligen utväcklats!!! Nu får vi vänta och se när det kommer nya huvuduppdrag, det beror ju på hur lång tid det tar för Avalon att söka upp den där "Evergray" ;)

2 Cecilia Gladefield :

Var riktigt spännande! Var helt slut efter att jag hade gjort dem xD
Storyn går i en spännande riktning. Hände mycket man inte hade förväntat sig. Ser verkligen fram emot fortsättningen :D Jag såg också en massa andra personer när jag spelade.. :( Jobbigt, särskilt när man fick sina bilder ruinerade >.< Det var det enda som drog ner på upplevelsen annars var det awesum :D

3 Alva Lionrock:

Jag såg bara andra spelare i stencirkeln, men när jag gjort klart uppdragen och skulle ringa hem stod det att ingen kunde hämta mig just nu :/ Det försvann som tur var när man åkt transport en gång:)

4 Nova Bluebell:

Jag såg ingen alls förutom en enda person i pandoria. Jag måste säga att det var riktigt skönt att spela uppdragen helt ensam då jag tror det gav en helt annan känsla än om man skulle se en massa andra människor. Uppdragen var hursomhelst otroligt välgjorda och jag är sjukt stolt över sso-teamet som gjort ett sånt ordentligt lyft sen förra uppdragen när hästen flög och man fick kolla bort lite för att inte undra hur det kunde bli så fel. Jag kan lätt vara nöjd med huvuduppdrag nu ett tag medvetande om att sso-teamet gör allt de kan för att det ska bli en så bra upplevelse som möjligt.

5 Nova Bluebell:

Faktiskt så går det att besöka stenhuggarens valv när man vill :D Det gäller bara att kunna hitta dit! Besökte det senast idag :)

6 Amanda.Landen:

Va dina blider du tagit tyvärr så tänkte inte jag på att ta bilder där inne men men finns inte så mycket att göra åt det. Men kolla gärna in min blogg http://nouw.com/lightningcamp och kanske ge lite feedback för jag vill bli så bra så möjligt. Glöm inte att just du är fantastisk

7 Sigrid Winterdotter:

Jag tyckte att det var väldigt häftiga uppdrag; Anne såg så vuxen ut i profilbilden!

8 Wilma Winterworth:

Vilken otroligt fin outfit! Älskar verkligen kombinationen av svart, rött och brunt :)

Kommentera här: