Årssammanfattning av 2017 del 1

Då har ett helt år gått och med vilken fart. Av någon anledning känns det faktiskt som att det här året har bara försvunnit för mig. Antagligen på grund av privata saker som gjort året både tufft men också bra. Men det är inte det vi ska prata om nu för det här inlägget ska handla om Star Stable och deras år.

Det har hänt väldigt mycket detta år. Jag skulle vilja kalla det för Huvuduppdragsåret för banne mig vad mycket vi har fått av det i år. Helt otroligt! I alla fall, nedanför här kommer jag presentera de uppdateringar som jag anser varit stora för både spelet och som man kommer ihåg från detta fantastiska år. Detta kommer vara ett långt inlägg därför har jag valt att dela upp detta i två delar. I detta inlägg ska vi prata om månaderna mellan januari till juni. 

Januari och februari brukar vara lite dryga med uppdateringar. Antagligen för att teamet faktiskt behöver ledighet dem med samt planera årets uppdateringar. Detta år var inget undantag, men de betyder inte att ingenting hände. Nej då, vi fick faktiskt beanies som ändå är en ny modell av hatt vi aldrig haft i spelet förut. Vi fick även ny utrustning, små uppdateringar i världen och nya urhästar. Sist men inte minst så lanserades appen Star Stable Horses som var ett fantastiskt nytt sätt att köpa hästar på.

Men så kom mars och de var väl dags att saker och ting började hända i spelet. Vi fick slutet på en uppdragskedja som pågick i Epona; den där en kvinnas man var förgiftad och vi skulle rädda honom. Mycket intressant slut och antagligen inte de sista vi ser av dem. Därefter fick vi även nya små uppdrag för att få lite dagliga med Jaime Olivetree. De gav väl inte mycket till spelet i sig eftersom vi bara fick kläder, men de gav oss något att göra medans stora saker höll på att hända.

April kom med bravur efter några tröga månader. Firgrove fick äntligen sin uppdatering och vilken uppdatering de är. Helt underbart och så kul att se hur deras concept artists arbetar fram stilen som vi sedan ser i spelet. Årets första nya ras travade in på Jorvik. Den vackra Haflingern blev snabbt en favorit bland många spelare då den var så otroligt snygg gjort. Till sist får vi inte glömma att prata om de som väldigt många har väntat på; huvuduppdrag! Jag vill fortfarande inte spoila för mycket om dem, men det var så dramatiskt och mycket action. Dessa två komponenter speglar året väldigt bra egentligen som ni kommer se när vi fortsätter in på sommaren.  
 
Maj är för många en månad som involverar mycket avslut i skolan och arbete för att kunna ha lite ledigt när det är som varmast, i alla fall här i Sverige. För Star Stable var det början på stora förändringar i spelet. Våra karaktärer fick sina animationer uppdaterade. Nu i efterhand var de en rätt liten uppdatering eftersom de sker större förändringar i slutet av året. Vi fick en ny sort bana att ha kul med på våra levlingsrundor, nämligen orientering. Idag kanske den är lite bortglömd för mig, men mina levlingsglada kompisar ser till att jag gör den när vi är ute och tränar våra hästar.
När juni kommer brukar jag i alla fall tänka att nu blir det som början av året. Arbetarna på Star Stable behöver ledighet och de gör att programmering samt allt runt omkring går lite långsammare. Men jag hade väldigt fel. Denna sommar är nog den bästa vi har haft på 5 år! Först kom Islandshästtävlingen; ett race som endast är till för just islandshästar. Detta är det första racet efter ponnytävlingen som endast är till för en ras och som är där för att stanna. Väldigt roligt tycker jag, men jag älskar också islandshästar. Vill ha mer så jag faktiskt har en anledning att rida de där racet egentligen. En önskan blev uppfylld för många när de arabiska fullbloden fick sig en uppdatering. Dessvärre var de kanske inte riktigt vad alla hade förväntat sig helt, men större delen var väldigt bra. Avslutningsvis fick vi en fortsättning på Madisons uppdrag vilket alltid är uppskattat för den uppdragskedjan blir bara bättre och bättre. Hoppas verkligen vi får något avslut nästa år. 
 
Det här var alltså vad vi fick första halvåret. Kom ihåg att detta är vad jag tycker är mest signifikant, ni kanske har andra åsikter om vad som var bästa de här månaderna. Har ni de får ni väldigt gärna skriva en kommentar till mig. Jag vill också höra om det ni tyckte var den största uppdateringen dessa månaderna. Vore så kul att höra vad ni tycker! Imorgon kommer del 2 och den vill ni nog inte missa. 

Kommentera här: