Årssammanfattning av 2017 del 2

I del 1 sammanfattade jag första halvåret med Star Stable Onlines uppdateringar. Nu är det dags att ta oss an del 2 där jag tar upp uppdateringar från juli till december. Ett halvår som har varit helt magiskt!

 Bild tagen från Star Stables hemsida

Vi är mitt i sommaren när juli börjar och många har ledigt från skola och arbete, men inte Star Stable inte. Nej, för nu kom det mer huvuduppdrag! Eller ja, det var den här bryggan som behövdes för det som komma skall. Det var inte mycket, men de var oerhört dramatiskt och man undrar hur det ska sluta på den fronten. Mitt i fick vi ett nytt sätt att ljusa upp tillvaron i spelet. Vi fick kinesiska lyktor att tända och lyfta upp till himmelen i Fort Pinta. Det var så oerhört vackert och jag hoppas vi får se dem igen. Men månanden var inte slut än när det var dags för en uppdatering som många både önskade och fruktade; starthästens uppdatering. Vissa önskar att den aldrig hände, andra var väldigt nöjda medans andra hade önskat sig mer. Man får inte glömma att de sa att detta inte är sista gången starthästen får sig en uppdatering. Får vi ytterligare en redan nästa år?

Slutet av sommaren börjar närma sig när vi träder in i augusti. Vi får denna månad träffa en ny karaktär som heter Guillermo som har sitt lilla speciella koncept. Han kommer till Jorvik lite då och då med speciella race som är endast för en ras i spelet. Kul tyckte jag, men de var många som ansåg att det var oerhört orättvist i och med att alla inte kan köpa alla hästar. Men livet är ju inte rättvist direkt heller och han kommer återkomma med banor för raser som andra har men vissa inte har. Men de största som nog hände denna månad och som nog många inte hade väntat sig. PANDORIA! Denna dimension som är känd för de som spelat de tidigare Starshine Legacy spelen blir äntligen en del i Star Stable Online. Huvuduppdragen var helt otroliga och det var så spännande samtidigt som de var lite läskigt. Ska bli väldigt kul att spela in det någon dag. För att avsluta augusti fick vi även en ras som jag har önskat se i spelet så länge. Hannoveranare! Jag minns hur jag såg trailern i bilen och fick frispel. Tack och lov var det inte jag som körde.
September som jag har så svårt att bestämma om det är sommar eller höst är ofta den månaden vars största uppdatering är Star Stables födelsedag. Detta år fyllde de hela fem år. Tänk vad mycket som har hänt på bara fem år! Men något som också var lite av en evolution i spelet är ekorren som presenterade den nya husdjursfunktionen. Äntligen kan vi ha husdjur som kan springa bredvid oss och de görs en hel del önskelistor nu om vad man vill ha för djur som springer förbi en. Själv vill jag väldigt gärna ha en Fallabella, men den ska helst inte kunna sitta i väskan. I slutet fick vi även mer kultur till spelet i form av teater. I samband med detta fick vi även nya accessoarer att ha på våra karaktärer.
Hösten började inta Sverige när det var dags för oktober. Denna månad innehöll bara nya saker i uppdateringarna, något som kommer vara en grej de sista tre månaderna. Vi fick nya halloweenuppdrag samt en ny lansering av en ny funktion där vi kan förvandla våra starthästar till mumier, skelett och något mer som jag fortfarande är osäker på om det var Frankenstein eller en zombie.  Men de var också dags för mer förändring. Våra karaktärer fick uppdaterat utseende. De var rätt svårt att ta till sig då de var lite konstigt med halsen och allt. Men, som de sa var detta något som bearbetades hela tiden och de bad om feedback. Men de var inte det enda som förändrades. För första gången uppdaterades en ras två gånger, nämligen de arabiska fullbloden fick sig en andra uppdatering som gjorde dem otroligt mycket bättre. I samband med detta fick vi även Pintabians som blev mångas favoritras. Det var inte över där dock för även här fick vi huvuduppdrag! De sista för i år visserligen men de var helt sjukt att de kom ännu mer i och med att vi redan fått så mycket. Kommer vi få lika mycket nästa år månntro?
Det är otroligt hur tiden går fort. Plötsligt var det november och även om de flesta längtade till december så kom de en del roliga saker även denna månad. Det var denna månad då snön inte skulle komma till Jorvik och Tomten tyckte att vi skulle komma till hans Julby i norr. Vilket fantastiskt ställe! Har haft så roligt i den byn och jag hoppas verkligen den återkommer nästa år. Det har varit problem med att folk går in i filerna och gör vildhästbuggen. Star Stable löste det så att vi fick en vildhästfunktion som jag tror är mycket uppskattat. Karaktärernas uppdaterades igen med en massa nya animationer och avslutningsvis fick vi något som vi väntat på i flera år; nya frisyrer! Dessa nya frisyrer gjorde att jag själv kände att jag behövde en förändring och bytte frisyr. Är så nöjd!
Så var det dags för den storslagna månaden som involverar jul och nyår, men för Star Stable är det också en stor månad. Först fick vi vår tredje nya ras till spelet. Connemara är helt otroligt och en av mina favoriter nu. Men det var Mistfall vars dörrar som öppnades som alla nog väntade på mest. Detta område är helt fantastiskt och som får resten av Jorvik att se lite blekt ut på något sätt. Nästan så jag undrar om jag kommer flytta tillbaka till Valedale igen. I nya områden kommer det nya uppdrag, dagliga och nya banor. Dessutom en till ny frisyr! Som avslutning fick vi en ny liten fyrverkerishow som finns i Julbyn.

Det här året har som sagt varit helt fantastiskt och definitivt när de kommer till huvuduppdrag. Vi har fått så otroligt mycket av så bra kvalitet. Star Stable har verkligen satt en hög ribba på vad man kan förvänta sig nästa år. Jag håller nog hoppet lågt när de kommer till huvuduppdrag dock. De tar ju tid att fortsätta historien och de kanske behöver ett år på sig nu att göra en nya som då kanske kommer 2019. Ska vi få en massa huvuduppdrag vartannat år kanske? De skulle jag inte tacka nej till. Men jag vill ändå passa på att tack Star Stable för det vi har fått i år och jag hoppas verkligen att de inte har kört slut på sig själva. Tack så mycket Star Stable!

Kommentera här: