Det snyggaste hemstallet än så länge!

Dessa bilder är tagna av mig i spelet. Jag har ställt mig mot ett föremål som fört kameran ovanför mitt huvud.
 
Jag måste erkänna att Mistfalls hemstall är nog det som tar hem realistpriset samtidigt som den bryter mönster. Byggnaden är riktigt snyggt som smälter in med resten av byn. Det är en stor gårdsplan med platser att ställa sin häst på om man inte vill vara mitt i vägen samt att det finns två ingångar till sitt hemstall. Omgivningarna ger en lugn och mysig känsla med mycket natur runt omkring. Kanske hade varit ännu mysigare om det funnits en liten hage med hästar i som de gör på andra ställen i området. Men det ger ändå en levande känsla med karaktärer och en Connemara som står och blir "ompysslad". 
 
 
Den där hagen bredvid är en väldigt trevlig detalj som man kan ha väldigt roligt med om man gillar rollspel eller spelar in serier. Omgivningen i sig är generellt väldigt passande för sånt. Det enda jag kanske saknar är en tom paddock i närheten, men de finns en som fungerar rätt bra en bit från stallet. Men man kan undra om de där hindret och personen vid sidan kanske ger en indikation på att vi ska få en bana nära hemstallet. 
 
Att stallet bryter mönster så menar jag att det inte har någonstans att göra stallsysslor. Vi kanske ska få någon ny form av stallsysslor eller att vi ska få hjälpa till ta hand om skörden som är bredvid stallet. Hur fint är inte det förresten? Äpplen, morötter, pumpor m.m som de kanske kan behöve hjälp med att ta hand om.
 
 
Och detta köpstall... Se på alla tomma platser som kommer fyllas med hästar nästa år. Nya raser och uppdaterade raser. Vem tror på en uppdaterad nordsvensk? På den där fina affischen vi fick se innan Mistfall öppna innehöll en brukshäst som såg ut som en kraftig Nordsvensk eller en Ardenner. Säger inte nej till någon av dem alls. De skulle kunna placera något i mitten av denna byggnad för just nu är de rätt stort och tomt där. 
 
Något jag dock saknar i Mistfall är en frisör för hästarna. Nu måste man ta transporten någonstans där det finns vilket är lite trist kanske. Men Mistfall är inte helt öppet än. Det kanske kommer finnas en by till i området där det finns en hästfrisör. Ska bli spännande att se tycker jag. 
 

Kommentarer:

1 Delfina:

Jag hoppas verkligen på nordsvensk!:D
De lär nog lägga till mer saker i kommande uppdateringar, Mistfall verkar ju inte helt klart. Inga stjärnor går att hitta än och det finns inga tävlingsbanor heller. En hästfrisör kanske dyker upp där snart tänker jag :)

2 Cecilia Gladefield :

Hoppas på både ny nordsvensk och Ardenner :3 Hemstallet är sjukt fint. Har flyttat dit, kunde inte motstå ;)

3 Isabelle Rainfield:

Ååå jag hoppas också på massor av nya fina hästar i det stallet!

Kommentera här: