Tristan

Namn: Wildchild
Tilltalsnamn: Tristan
Kön: Valack
Född: 2012
Ras: Connemara
Lynne: Modig på en helt ny nivå då han litar på sin ryttare blint. Nästan lite för mycket skulle man tycka. Men är inte mycket för att vara i en stor flock utan håller sig till få kompisar.
 
En liten familj bosatta i Mistfall ville avla på deras familjekära sto med granngårdens hingst och så blev det en Tristan. Eftersom familjen som ägde stoet inte var så erfarna fick stoet och Tristan flytta över till granngården där han växte upp och blev inriden. Det var som tonåring som de märkte att han var väldigt speciell i och med att han inte var lika rädd som de andra tonåringarna. De försökte få kontakt med polisen för att se om de ville ha en ny häst då de trodde han skulle passa in där, men det sprack när de märkte att Tristan inte gillade för stora flockar och sparkade om någon annan häst kom nära. Han skulle inte trivas i ett kavalleri helt enkelt. Så efter inridningen bestämde de sig för att sälja honom till någon som gillar äventyr och att tävla. Det var då jag såg hans annons i lokaltidningen. Han såg så otroligt mysig ut att jag var tvungen att rida förbi och träffa honom. Jag berättade för ägaren att jag skulle vilja ha en häst som ville ut och vandra med mig. Jag erkände att jag har en del hästar hemma, men att jag kunde lova att han skulle känna sig trygg i sin egna hage, eventuella vänner och i sin box i stallet. Jag fick hem honom på prov och det har gått bra än så länge. Han har till och med blivit kompis med Monsun och Baronen så de får gå i sin egna hage när de är ute. 

Kommentarer:

1 Delfina:

Vad fin han är <3

Kommentera här: