Ett oväntat event

Och med oväntat så menar jag att det var inte meningen att jag skulle hålla det. Planen för mig var att faktiskt vara ledig från att hålla event denna vecka och nästa pga att jag har för mycket i skolan. Men jag ville ändå gå på detta event då de lät väldigt roligt. 10 minuter innan de skulle starta berättar Frida för mig att hon som skulle hålla eventet fick förhinder, hon själv var inte hemma och Maria var iväg på sin ridlektion. Jag hade, som tur var, inga problem med att hålla eventet istället. 
Det som skulle göras var en rolig lek som heter Hästjakt. Jag rider till en utav salustallen och ställer mig vid en häst. Sen får de som deltar ledtrådar som ska leda dem till just den hästen. Ledtrådarna var egenskaper, utseende och annat random som skulle leda dem till rätt häst. Väldigt roligt lek faktiskt! Sen om det var exakt så som orginella eventledaren hade skött eventet vet jag inte, men det funkade i alla fall. 
Det var inte så många som deltog vilket är vanligt på en torsdag. Men det var verkligen olidligt spännande när det var dags för sista hästen då alla hade en poäng så den som kom fram var vinnaren. Vilket blev Melissa! 
Så ja, oväntat, men väldigt roligt. 

Kommentera här: