Mina tankar om Star Stable Horses appen

Nu har jag alltså fått in min första häst på mitt orginal konto från appen. Oregon är oerhört vacker och jag tror han kommer bli lite av en favorit. Kanske bara för att jag har sett honom som föl och fått se honom växa upp. Men än är det inte färdigt eftersom jag ska få träna klart honom från 10 till level 15. Med ett nöje såklart!
För att återgå till vad detta inlägget är till för ska jag börja med att säga att jag var en utav de som drabbades av denna bugg som gör att vi dag 2 funkar inte nedräkningen av appen. Jag provade att starta om med ett nytt föl, starta om mobilen och till sist ominstallerade jag appen. Då funkade det! Lite frustrerande att jag hamnade efter i jämförelse med andra, men det spelade väl ingen roll eftersom många använde denna tidtrick som gjorde att hästen var i spelet på dag ett. Väldigt tråkigt måste jag säga då man missar hela grejen med appen. Men men, vissa har väl inget tålamod. 
Det jag nog gillade mest med appen var nog hur man succesivt fick mer och mer samt olika sätt att träna fölet/unghästen. De höll det även relativt realistiskt med att det började med att vänja fölet med grimman till att sista dagen fick den hoppa höga hinder. Det som kanske var lite konstigt var den där lilla trickträningen. Men jag vet inte, jag har ju aldrig varit med ett föl när de växer upp så man kanske lär föl att buga, stegra och krafsa med hoven. 
Att skötselrutinerna inte ändrades var väl inte så konstigt. Det är ju rätt standard med hur man tar hand om en häst varje dag. Kanske att man inte badar den varje dag, men något ska vi väl göra som inte är helt realistiskt. Haha! 
Omgivningarna i appen var väldigt fint. Nästan så jag önskade att det fanns en sånn här liten gård i spelet med denna omgivning. Hur gulligt skulle det inte vara att rida förbi en gård där det står ett sto och ett föl i en hage. Åh, detta måste finnas i spelet i framtiden!
Att man får vänta i 24h innan man får fortsätta med uppdagen gjorde att jag tänkte på när jag skapade fölet. Allra första gången skapade jag fölet mitt i natten och för en student som har tidiga dagar kan man inte direkt hålla sig upp till 1 på natten för att ta hand om sitt föl. Så när jag startade om för tredje gången såg jag till att det var någong gång på eftermiddagen. Det är alltså ett tips er som börjar ta hand om föl att tänka på när ni gör det. Man kan givetvis tänja ut på tiden så det blir en mer behaglig tid men då kommer de ta längre än 10 dagar.
Nu när jag har Oregon i spelet var jag nära på att starta ett nytt spel med ett annat föl. Men så kom jag på att jag vill inte ha någon mer Mustang och då finns det ingen anledning till att starta ett spel. Eller ja, man kan alltid starta men strunta i att köpa. Men jag känner mig själv och jag köper nog alla de hästar jag ser växa upp i appen. Därför lär jag inte starta ett föl bara för att. Jag hoppas att fler tänker såhär så att det inte blir ett jäkla gnäll om att det är dyrt m.m.
Samtidigt som jag tycker att det är bra att det kostar att föra in hästen i spelet, så kan jag väl hålla med om att de är lite tråkigt att det kostar lika mycket som att köpa en häst i spelet. Kanske att det skulle vara 100 SC billigare eller så. Men jag klagar inte! Tycker bara det är lite konstigt på något sätt. 
Men jag är nöjd med appen. Lagom svårt och lagom lätt samt superfin grafik. Jag hoppas att vi får ett nytt gäng föl snart, men samtidigt förstår jag att det kan ta lite längre tid då de som skapar hästarna måste göra en fölmodell och en vuxenmodell. Blir spännande att se hur detta utvecklas. 
 

Kommentarer:

1 Frida Silverfield:

"jag vill inte ha någon mer Mustang"... ;__;

Svar: Hahaha, jag är en islandshästhorder, Frida XP
Rose Shadowlee

2 AlanisMoonstorm:

Har Oregon olikfärgade ögon i spelet med, eller bara i appen? :D

Svar: Ögonen är blå i spelet :)
Rose Shadowlee

Kommentera här: