Piepie

Namn: Piepie
Tilltalsnamn: Piepie
Kön: Valack
Född: 2010
Ras: Welshponny 
Lynne: Han gör alla dagar roliga med en blandning av småbus men också för att verkligen göra sitt yttersta för sin ryttare. En trogen vän. 
 
Piepie kommer faktiskt inte från Eremiten som mina andra två. Han kommer från en liten gård långt bort där de har en liten uppfödning av welshponnys. Lilla Piepie trodde de först skulle säljas till en ridskola när han var stor nog, men ägaren var orolig att ridskolelivet skulle förstöra hans glada och positiva humör. Därför sattes han upp för försäljning. Han var för ung för att säljas till en nybörjare och jag ville så gärna ha en till liten tävlingskompis i framtiden. Nu är då Piepie hemma hos mig och vi har så roligt ihop. 

Kommentarer:

1 Tilde Sleepyhaven:

Hej! Jag tänkte skriva lite frågor och ett par positiva saker, you know, viktigt att sprida kärlek!

Du är jättebra på det du gör! Jag blir alltid glad när du lägger utt videos/inlägg på Youtube och bloggen. Puss <3

1. Hur kan man ta såååå fina bilder?
2. Hur kan du ta hand om alla dina hästar och hur många hästar har du? Hur får du plats med alla? xD
3. Hur gör du när du sätterihop outfits? behöver hjälp och tips :)
4. Var har du köpt pollen? Det ser ut som en ponny blandad med Shire, eller bara jag?

Kram från mee

Svar: Hej! Tack för alla fina ord ^^
1. Det krävs en del övning av att hitta alla vinklar som är bra och bakgrunder. Sen är det olika beroende på vilken häst man tycker på.
2. Jag använder mig av stallhjälp och för närvarande har jag ingen koll på hur många hästar jag har då jag har rensat bort en del gamla modeller. Tror det är ungefär 72 st nu med starthästen.
3. Mycket beror på vad jag känner för. Men en bra regel är att ha max 3 färger inkluderat en basfärg så som vit, svart eller brun. ^^
4. Om du menar Piepie så är han en welshponny som man kan köpa hos Eremiten på Sydhoven.

Stay awesome ;)
Rose Shadowlee

2 Tilde igen dåå hihii:

<3

Oki, tack för svaren! En fråga till, hur har du råd med att köpa kläder,hästar samt stallhjälp?

xD känner mig "noobig när jag tänker efter, har bara 8 eller 9 hästar :( Får inte köpa sc heller, är inte myndig än, kanske ska man önska sig? Vad tycker du?

Svar: Jag har mina egna pengar som jag lägger på detta spel och jag passar på att köpa SC när det är dubbelhelg.
Alla måste börja någonstans :)
Rose Shadowlee

3 Tilde Sleepyhaven:

Ja såklart, men min otekniska hjärna förstår inte hur man gör när det är dubbelhelg xD Är det extra billigt då eller vaa?

Förresten, gillar att du skriver ursprung på vissa hästar :)

Svar: Det är lite både och. Summan i sig ändras inte men man får mer då summan av SC man köper t.ex. 199 kr för är dubblad för en helg.
Rose Shadowlee

Kommentera här: