Bloggutmaning dag 1: Om mig

Vad vet ni inte redan om mig? Jaja, lika bra att ordbajsa lite basic fakta antar jag. Ida gär jag 24 år och jag bor i Stockholm. Jag bor faktiskt fortfarande hemma hos min mamma, men studerar man på högskola och har inget extrajobb på sidan. Men jag klagar inte. Det är rätt skönt att bo hemma och vara nära en utav mina bästa vänner som är min mamma. Tyvärr har jag inte Rambo längre. Han fick somna in efter en längre tids sjukdom i februari. Jag beabetar fortfarande detta så jag hoppas ni förstår att jag helst inte vill prata om honom, så ställ helst inga frågor.
 
Men som sagt går jag på högskola. Jag studerar på kommunikatörsprogrammet vilket kommer leda till att jag får en filosofi examen i Svenska. Komiskt va? Nog för att jag älskar att skriva, men jag är rätt dålig på det här med stavning ibland. Ska det vara två t:n eller ska det vara särskrivning eller inte. Och mitt största problem är talspråk vilket inte passar sig på högskola. Jag vet inte om ni har märkt det men jag har förbättrat mitt skrivande något i alla fall. Om ni läser det jag skrev om mig själv 2014 så kommer ni notera en stor skillnad i alla fall. Men jag är väldigt glad över att ha börjat på den här utbildningen. Jag har fått en del underbara vänner och jag har vuxit som person. Ser fram emot två år till med detta. 
 
Vad mer kan man berätta om? Jag tränar en del, åker på äventyr med familjen eller så sitter jag här vid datorn. På tal om datorn så den rätt stor. Jag fick den för ca 3 år sen snart och det är väl dags att fixa en ny. De blir snabbt trötta med allt jag gör med inspelningar, redigering och rendering. Mitt set up har utvecklats med tiden och det är rätt roligt att tänka tillbaka på att jag spelade på en laptop förut. Nu har jag som sagt en stor gaming dator, två skärmar, fancy tangentbord och datormus med sladd, högtalar och headset. Just det, får inte glömma senaste tillskottet som är webkameran. Någon dag kanske man fixar ett bättre mikrofon också. Det som är roligt är att det har utvecklats mest pga SSO och min aktivitet här på bloggen och Youtube. Mer om det tar vi på Dag 20.
 
Så, då tror jag att det var allt jag vill berätta. Ni får givetvis ställa frågor (förutom om Rambo) och jag ska försöka svara på dem så gott jag kan. Ha de bra awesome people! 
 
Här kan du läsa om min första Dag 1 från när jag gjorde bloggutmaningen 2014

Kommentarer:

1 Rebecca Bluenose:

Har du någon kontakt med hästar? Det är ju (tror jag) den mest vanliga anledningen till att börja spela sso. Iallafall var det min anledning😂 (Tolka mig inte fel nu, jag menar ABSOLUT inte att det är något fel med att börja med sso utav andra anledning😏)

Svar: Jag red en del när jag var yngre. Ungefär 5 år på Islandshästar och 2-3 år på stor häst. Rider tyvärr inte idag då det är dyrt och där jag vill rida är lite jobbigt att ta sig till utan bil. :) Men ja, jag började spela för jag älskar hästar ^^
Rose Shadowlee

Kommentera här: