Dressyrtävling för Islandshästar

Det är nästsista veckan för denna terminen i Comet Hawks och jag bestämde mig för att hålla en liten dressyrtävling för Islandshästar. Deltagarna fick sättas lite på prov då många av momenten innehöll rörelser de har fått träna på på mina lektioner. 
 
Först hade jag en liten veterinärbesiktning där jag kollade om de fyllde alla krav för utseende på denna dressyr. Sedan fick de värma upp ridhuset innan första startande. De fick sedan rida programmet en och en medans jag poängsatte varje moment. Det var hela 9 moment (Titta snabbt på Comet Hawks hemsida, under flik schema så ser ni programmet) och man kunde få från 0 till 10 poäng. Nedan kan deltagarna se sina resultat och vad de fick för poäng vid varje moment. 
1: Frda Silverfield och Kakan
     1. 10
     2. 9
     3. 8
     4. 9
     5. 10
     6. 9
     7. 9
     8. 8
     9. 10
Slutresultat inkl vetpoäng: 98
 
2: Maria Graypoulos och Timmy
     1. 10
     2. 10
     3. 9
     4. 10
     5. 10
     6. 9
     7. 6
     8. 8
     9. 10
Slutresultat inkl vetpoäng: 96
 
3: Ekaterina Lionheart och Arslanana
     1. 10
     2. 10
     3. 8
     4. 10
     5. 8
     6. 6
     7. 7
     8. 9
     9. 10
Slutresultat inkl vetpoäng: 94
 
4: Cecilia Gladefield och Kria
     1. 10
     2. 9
     3. 9
     4. 8
     5. 10
     6. 7
     7. 7
     8. 5
     9. 9
Slutresultat inkl vetpoäng: 88 
 
Det var superkul och väldigt svårt att bedömma alla ekipagen. De var alla väldigt duktiga och jag är så stolt över dem alla. Nu har jag bara ett event kvar som jag håller tillsammans med Frida nästa vecka och sedan tar vi alla sommarlov. 

Kommentarer:

1 Cecilia Gladefield :

Tack än en gång för rolig tävling!<3
Måste också säga att din domaroutfit var riktigt söt :3

Kommentera här: