Äntligen en fortsättning och ett slut!

Jag som sa att jag inte ska ha höga förhoppningar inför dagens uppdatering för det lär inte hända något. Där hade jag väldigt fel. Idag fick vi ÄNTLIGEN fortsätta med dramatiken och spänningen hos familjen Rockwell. För att sammanfatta vad som hänt tidigare; det startade med att frun stall en jorvikrot av en annan bybo i New Hillcrest. När vi konfronterade frun fick vi veta varför hon behövde jorvikroten. Hennes man var förgiftad och höll sig gömd i en bunker som ligger i utkanten av skogen vid Månskärebyn. Vi började såklart hjälpa till med att lösa detta, men det var svårt då hennes förgiftade mans psyke förändrades pga giftet. Han ville inte äta jorvikroten. Deras son visste inget om detta och fick då höra om vart hans försvunne far var. Det hela tog sig en paus när vi får reda på att Edward var påväg till bunkern.
Efter många månaders väntan rider vi äntligen efter Edward med hans mamma på ryggen. Som vanligt vill jag inte prata så mycket om uppdraget då jag tycker man ska uppleva det själv och skapa sina egan åsikter. Men samtidigt kan jag inte vara för tyst för annars finns det ingen anledning till att ha en blogg. Haha! 
Jag måste säga att fortsättningen var väldigt spännande. Man visste inte vad som skulle hända. Eller ja, man förstod att det skulle få ett lyckligt slut eftersom SSO gör bara lyckliga slut. Men hur man kommer dit är ju alltid spännande då man faktiskt inte vet. 
Något jag tycker är roligt är att SSE verkligen har fått smak för filmsekvenser. I nästan alla de senaste uppdragsserierna har det innehållit minst en filmsekvens. De är också väldigt snygga filmsekvenser så jag klagar inte alls och det tillför lite mer action i spelet.
Men något jag funderade under tiden jag gjorde uppdragen är om folk faktiskt läser vad som står i dialogrutorna. När jag kom dit var jag lättad över hur lite folk det var, men succesivt började folk kuta förbi mig och göra saker jag inte kommit till än. Folk kommer till en NPC och springer iväg nästan lika fort. Förstår de ens varför de ska iväg och göra det NPC:n bad om? Hänger de med i historien eller är de ens intresserade? Lite tråkigt faktiskt för detta var en spännande historia. Varför gör man uppdragen om man inte ens är intresserad i dem?
Men till något som är lite roligare. Denna karaktären var riktigt mysig. Han var ingen enstöring som vetenskapsmannen ute i träsket eller en överentusiastisk man som tröttar ut en. Neh, han var hjälpsam och trevlig. Jag hoppas vi får arbeta mer med honom i framtiden. Läste man dialogrutorna fick man veta vad som faktiskt förgiftade Thomas Rockwell och jag tror att vi kommer få en liten uppdragsserie om det i framtiden. Kanske denna alkemist kommer be oss hjälpa honom. 
Som sagt tidigare blev jag glatt överraskad av dagens uppdatering. Nu får vi se om det här något mer roligt i framtiden. Nästa vecka kanske vi får lite nya hästar. 

Kommentera här: