Bliki

Namn: Sparkgazer 
Tilltalsnamn: Bliki
Kön: Valack
Född: 2011
Ras: Islandshäst
Lynne: En kille som har självförtroende när han är ensam, men med flocken blir han väldigt beroende av den. Men han är en väldigt tillgiven kille.
 
Bliki kommer från en gård på Island som hade ett bra år 2011 då de fick en massa föl. Problemet var att de visste inte vad de skulle göra med alla. Som tur var hade de kontakter lite överallt och lyckades fördela ut unghästarna de inte ville behålla själva till olika delar i världen. Bliki kom till Jorvik! Jag blev helt till mig när jag hörde att det fanns en ny Islandshäst till salu och red genast över för att titta på honom. Jag föll på en gång! Han är så söt och så tillgiven av sig. Jag fick höra om hans självförtroende och kände att jag kan jobba med det och att det inte skulle bli ett minus för honom. Så nu är han i mitt stall och han är helt underbar.
 
Ursprung: Bliki är en häst som finns på den ridskolan jag red på och han var min absoluta favorit. Jag blev så glad när jag såg den här hästen i spelet för den ser verkligen ut som Bliki. 

Kommentarer:

1 Milli:

Haha, jag red på Bliki i torsdags, just nu står han med ett sto som heter Sola. Otroligt finriden är han, och så är det fart på honom! Men traven tycker han är lite svår xD

Svar: Jasså, står Bliki med Sola nu. Vad spännande. Han brukar få stå själv ofta för han brukar inte gå ihop med de andra så bra. Vilket är komiskt eftersom han inte kan vara utan flocken på ridlektioner. Men ja, traven har alltid varit en kluring. Hjälper att ge honom längre tyglar och stå i lättsitts. :)
Rose Shadowlee

Kommentera här: