Skumma saker

Tar ett varv i ridhuset med Jack
De senaste dagarna har jag upplevt att spelet beter sig konstigt. Detta är rätt ovanligt för mig då jag har en dator som kan ta rätt mycket. Visserligen är min dator nu 2 år gammal och kanske behöver uppdatera sig snart med vissa grejer, men jag tror inte det är min dator som är problemet. 
Det jag har upplevt som skumt är så olika varje dag. En dag red jag Valedale loppet och såg då att kornas texture inte var laddad ordentlig. En annan dag var det ryggsäcken som var konstigt. När jag öppnade den såg den helt tom ut förutom två rutor som hade de där små numren som sa att det finns mer en ett objekt i rutan. Det löstes genom att mata hästen, då kom allt fram igen. Den som var mest skum är att jag en dag slängdes ut ur spelet och när jag försökte logga in igen hade spelet hackat upp sig mellan laddningskärm och att vara inne i spelet. Jag kom in igen på mitt andra försök utan problem. Fjärde problemet kommer då och då. Det är att man loggar in som vanligt men man märker rätt fort att inställningarna är tillbaka på standard. Alltså som om man aldrig har rört dem. Posteffekterna är på, kartan roterar, allt ljud är på max och fullskärm är på. Jag har allt det där justerat till hur jag vill ha det så de är frustrerande att behöve fixa det när man loggar in varje gång. 
Det är så många olika saker som inte riktigt vill funka och det oroar mig att spelet beter sig såhär. Samtidigt är inte kameran fixad vilket får mig att undra över vad de gör på HQ. Återigen blir jag frustrerad över SSEs tysthet mot oss. Har ni hört någonting?  

Kommentarer:

1 AlanisMoonstorm:

Har också problem med att inställningarna inte tycks sparas när jag loggar ut. har varit så hela den här veckan. Hoppas på att kamera-fixen kommer i nästa uppdatering

Kommentera här: