Första grenen i klubbens fälttävlan

Idag var det då dags för den första grenen i fälttävlan och det var terrängen. Nervöst stod vi i första gruppen uppradade medans domarna gjorde sin veterinärbesiktning av oss. Det låter väldigt seriöst, men i själva fallet så kollade de om vi hade den korrekta utrustningen och kläder samt om det matchade.  
Poejo stod så fint och ståtligt medans de inspekterade oss. Efter detta fick vi värma upp våra hästar på egen hand medans de presenterade startordningen. Det var lite svårt att rida fram där och man kunde inte direkt hoppa fram. Men det blev någonting i alla fall. 
Vi startade som nummer 3 och jag red som jag hade planerat tidigare utan rivningar. Jag vet inte vad jag fick för tid eller vad de andra fick. Alla resultat får vi på torsdag på prisutdelningen. Kom på nu att jag inte skapat en outfit till prisutdelningen. Det får jag försöka göra imorgon eller onsdag. 
 
Nu kanske ni tror att vi bara red valedalesjöns bana som man alltid gör när man levlar, men så är inte fallet. Man ska göra loppet, men man ska rida den så realistiskt som möjligt. Alltså inte full kareta runt hela banan! Man ska tänka på underlag, backe och vad det är för hinder man ska hoppa samtidigt som man ändå måste hålla koll på klockan så man inte förlorar. Mycket spännande och roligt!
Självklart fick Poejo en morot som belöning när det var klart och så blev han knoppad efteråt så han är redo infor dressyren som är imorgon. Jag tyckte att terrängen idag var nog den mest jobbiga grenen då det var ett nytt sätt att tävla på. Dressyren imorgon är jag inte lika nervös för, men man ska ändå vara på tårna. Jag hoppas på höga resultat imorgon!

Kommentera här: