Skjoni

Namn: Stormdancer 
Tilltalsnamn: Skjoni
Kön: Valack
Född: 2007
Ras: Islandshäst
Lynne: Känslig och lite tittig, men med ett hjärta av guld.
 
Jag blev kontaktad av en ridskola här på Jorvik som hoppades på att jag kunde hjälpa till och träna denna herre. Skjoni var nämligen en rätt svår häst och även om det kan vara till en fördel att ha en mer avancerad häst på en ridskola, såg de inga framsteg hos honom med tiden. Det är nämligen så att Skjoni har svårt för traven och är dessutom väldigt känslig. Ägaren undrade om jag kunde ha honom ett tag och se om det är miljön som gjorde att han inte gjorde framsteg. 
 
Planen är att han bara ska vara här ett år, men jag måste säga att han börjar växa på mig och jag ser redan en stor skillnad i hans beteende. Förhoppningsvis kanske ridskolan låter mig behålla honom. Men vi får se. 
 
Ursprung: Skjoni hette en häst på ridskolan jag red på. När han kom till ridskolan var han väldigt känslig, snabb och mer för tölten. Men nu är han en riktig goding. 

Kommentarer:

1 Renee E:

Asså, omg! Vilken fin matchning mellan tröja, schabrak och ögon, men seriöst, jag tror jag dör. Så fint!

Svar: Tack! Tyckte det passade Skjonis blåa ögon ^^
Rose Shadowlee

Kommentera här: