Spirit har kommit till ön och nya animationer

Vi fick en teaser förra veckan om att vi skulle få mer information idag, men idag kom hela paketet med råge. Den vackra vilda hingsten Spirit har kommit till ön och vi kan hitta honom varje heltimme. Man kan då hjälpa honom med olika uppdrag och bygga rykte med honom. När man blivit beundrad kan man köpa ett äpple som man kan ge Spirit så kommer han vilja bo i ens stall. 
 
Jag hade föredragit att man inte kunde äga honom. Jag vet att i serien så äger Lucky tekniskt sett honom men han bor inte i stallet. Eller ja, han kan komma och gå som han vill. Men det kommer han inte kunna göra i våra stall, utan då står han där i boxen. Antar jag i alla fall. Så jag kommer nog inte köpa honom. Ser hellre honom ute på Jorviks marker. 
 
Men jag tycker absolut att hela grejen är väldigt roligt och att det vore ännu roligare om fler universum blev en. T.ex. Sadelklubben eller Horse Land. Kanske till och med Black Beauty kan finnas i spelet en dag. Vore så coolt om liksom alla dessa universum blev ett enda stort hästuniversum. 
 
Något annat som förändrades idag är våra animationer när vi inte har utrustning på våra hästar. Så coolt! Jag har redan ridit runt lite och kan se mig själv göra det oftare. Kanske gå och bada utan utrustning vore trevligt. Dock missade dem att förändra animationerna när man töltar utan utrustning. Lite trist, men men. 
Jag har inte gjort vårfestivalen än. Om ni förväntar er en inspelning från det så kan jag säga att jag gjorde det förra året så ni kan hitta den i spellistan med onsdagsuppdateringar.
 
Vill ni äga Spirit? 
 

Kommentarer:

1 Renee E:

Kommer nog försöka bygga upp rykte och ge honom äpplet, men tror inte han ska få stå instängd i en box, han kommer nog få gå i hagen eller skritta runt i stallgången, och känns som han kommer bli en favorit som kommer få röra sig mycket. Just för att man har byggt upp ett förtroende med honom.

Kommentera här: