Maui

Namn: Windwater
Tilltalsnamn: Maui
Kön: Valack
Född: 2007
Ras: Shire
Lynne: En kille med mycket självförtroende och gillar när det går fort. Som tur är är han rätt lätt att övertala till annat. 
 
Maui kommer från en gård vars ägare ville avla på sitt shiresto. De blev såklart väldigt glad när Maui föddes, men när han blev stor tog de mycket kraft att rida/köra in honom. När de var klara kände ägaren att han var för gammal för en unghäst som Maui och därför såldes han till en familj. Även dem hade problem med att han var så stor och stark som inte riktigt ville lyssna. Efter en olycka bestämde de sig för att sälja Maui och annonserade honom som en farlig häst. Jag blev förvånad över annonsen och ringde för att höra vad som hänt. Tyckte genast synd om Maui som inte riktigt verkade ha hittat ett hem som förstod honom och erbjöd mig att ha honom tills de hittat en ny ägare. Det var lite tufft första veckan, men sen började jag förstå honom och han började förstå mig. Det har blivit lättare nu och jag tror att med tiden kommer han att lugna ner sig lite. 

Kommentera här: