Mina tankar kring de nya frisyrerna

Bild tagen från Star Stables hemsida 
Det slog mig att jag aldrig riktigt pratade om hårstilarna när de kom. Var mest fokuserad på att jag faktiskt bytte frisyr. Haha, bra prioritering alltså... Det positiva i att jag inte prata om det direkt är att då har jag haft tid att tänka och fundera över vad jag faktiskt tycker. 
 
Så vad tycker jag då? Båda frisyrerna är relativt lika varandra, men det kanske inte är så konstigt då Star Stable antagligen har skapat ett speciellt tema för Mistfall som dessa frisyrer ska följa. De jag tänker på är flätorna och att de båda har samma uppsättning där bak. Jag tycker nog ändå att frisyren med de inbakade flätorna är snyggare och detta är varför; den är lite längre där back, den uppsatta delen ser snygg ut med huvudbonader (hjälm, hatt, mössa m.m) och den har en superfin textur. 
 
Den andra frisyren har jag lite svårt för. Den är väldigt cool, men den är lite för hög på huvudet. Typ supertuperad så det känns väldigt 60-tal. Flätan vid örat är fin och snyggt detaljerad. Det som nog stör mig mest är att jag inte tycker frisyren ser fin ut med huvudbonader. De jag främst tänker på är den uppsatta delen där bak. Det är som en liten trekant som sticker ut under hjälmen. Hade den varit längre hade det nog sett snyggare ut med hjälm.
 
Känns lite konstigt att Star Stable gör frisyrer som inte riktigt är menade för huvudbonader. Vi måste ju trots allt ha det hela tiden. Eller ja, vi kan ju ta av våra hjälmar, men det kan just nu bara vi se och då försvinner hela idén med att ha dessa fina frisyrer. Jag ser i princip aldrig mina inbakade flätor för jag har alltid något på huvudet.  Visst är det kul att ha fint hår när jag ska ta bilder utan hjälm, men det händer inte så ofta. Så det är väl det jag har lite svårt att förstå just nu. Sen vet jag inte om det är så bekvämt att ha en sådan frisyr när man har hjälm på sig. Får nog fixa en större hjälm i så fall. 
 
Men jag hoppas verkligen att vi får fler frisyrer i Mistfall med liknande stil ändå. Kanske olika flätor som t.ex. fiskbensfläta. Eller varför inte en längre hästsvan skulle inte jag säga nej till. Jag hoppas också på fler nyanser av brunt hår. Är så surt att det inte finns så många mörkbruna frisyrer. Det är ju trots allt den hårfärgen jag faktiskt har i verkligheten (färgat visserligen) och att sitta i spelet och fundera över om man ska ha svart en brun frisyr är lite frustrerande när man vill ha något mitt emellan. Blir tillslut brun för mitt hår får ungefär samma färg som frisyren jag har i spelet nu. 
 
Men jag har stora förhoppningar på framtida frisyrer. Jag hoppas verkligen inte att detta är var vi får och nu får vänta i två år innan nästa frisyr kommer. Nu är det dags att uppdatera salongerna med frisyrer... och kanske smink också. 
 
Vad tyckte ni om frisyrerna?  
 

Kommentarer:

1 Wilma Winterworth:

Tyckte den var väldigt fina och Starstable har verkligen gjort ett bra jobb, men jag fastnade inte direkt för någon av dem tyvärr!

Kommentera här: