Några av de bästa eventen

Mina favoritevent är oftast ridlektioner, men det finns ett annat sort event som vi gör ibland i klubben som är riktigt roliga. Story events! Detta är alltså event där de som håller har gjort en story som deltagarna får vara med om. Egentligen är det som våra uppdrag vi får i spelet. Det finns ingen XP, JS eller belöningar att få på dessa event direkt, utan det är hela upplevelsen som är det bästa. 
 
Jag tror detta var den tredje storyeventet vi har haft i klubben och det är andra gången jag är med som skådespelare. Denna gång var Frida den stackars piraten som blivit attackerad av mig, den sluga piraten Barbrossa, som vill göra livet surt för piraten Sparrow. Barbrossa hade snott hennes båt och dragit iväg. Deltagarna på eventet hittade Sparrow och fick först hjälpa henne hitta sin häst. Efter det red dem till Silvergladebyn för att hitta mig för att få svar på vart jag har gjort av hennes båt. Men så lätt är det inte. Deltagarna behövde delta i två utmaningar och vinna dessa för att få svar av mig. Självklart så vann dem, men när vi väl kom fram till platsen där jag lämnat båten så var den inte där. Därefter drog jag iväg och de fortsatte jakten efter Sparrows båt. 
Jag bytte om så jag var mig själv igen och drog till GÅD där jag skulle möta upp dem. De hade hittat Sparrows båt och skulle till hennes hemliga gömställe där hon hade sin skatt. Jag fick följa med och väl där visade det sig att hennes skatt var varmkorvar. Sicken toka. Haha!
 
Som sagt, jag älskar sånna här event för de är så skojiga och Frida kan göra så bra historier så de blir spännande till och med. Ser redan fram emot nästa. 

Kommentera här: