Trots stress hittar jag alltid tid för klubben

Ja, jag har haft det rätt stressigt i med skolan ett tag nu med mycket uppgifter som man ska göra parallellt. Vad jag förstår är det många som har det väldigt stressigt nu med jobb och skola vilket stör deras spelande. När jag har tänkt efter så borde det egentligen har stört mitt spelande också, men av någon anledning har jag ändå lyckat hålla event en gång i veckan och delta på Kallblodsmästerskapet som Cecilia håller i. Efter mycket funderande till varför det kan vara på det viset så kom jag fram till att för mig är spelandet en paus. Alla behöver ju en paus från allt de där viktiga i livet. Vissa ser på tv, andra går ut och går, man kanske läser något eller så spelar man. För mig är det inte längre energikrävande att hålla lektioner eller delta på event. För mig är det en paus. Jag släpper allt det där med uppsatser och böckerna jag måste läsa. Allt mitt fokus läggs på spelet, eventet och klubbmedlemmarna.
 
Därför tar jag mig tiden att planera in event för det är mina planerade pauser. Det och att träna i verkligheten såklart. Jag vet att alla fungerar inte såhär, utan de behöver sina egna sätt att ta det lugnt på. Men jag tycker det är så skönt att veta om vad det är jag behöver i veckan för att må bra. Sen kanske det har mycket att göra med att jag bara älskar den här klubben så mycket. De är så underbara människor som gör mina pauser ännu bättre. 
 
 

Kommentarer:

1 Delfina:

Jag känner lite likadant. Pluggar väldigt mycket, men så ibland hittar jag tid för spelandet och det behövs för mitt välmående. Skönt att slutet på terminen bara är en månad bort!

Kommentera här: