Uteritt med rastema 3 - Haflingers

I söndags höll jag min tredje uteritt med rastema för klubben och denna gången var det de mysiga Haflingers som fick hänga med på en mysig tur. Är så glad att så många kunde komma och det blev en rätt stor variation på färger också. Dessa uteritter är rätt roliga att göra just för det fina gruppfotot man tar någonstans på vägen. 
Vi hade en relativt lång galoppsträcka vid de Glömda Hedarna. Bailey var rätt pigg hela uteritten och jag fick stanna några gånger för att vänta in resten. Men om det är något som var rätt kul är att ingen, varken jag eller någon i klubben, hade de svarta jeansen på sig den här gången. Jag brukar ha det för att ha max i stats eftersom jag leder uteritten och vill inte att folk bakom mig ska behöva rida i cirklar eller stanna för att inte gå in i mig. Men eftersom jeansen glitchar igenom stövlarna ville jag inte ha dem den här gången. Jag hade då tur med att ingen annan hade dem heller vilket gjorde att det gick bra ändå. 
 
Vad tycker ni om att det finns ett par byxor i spelet med +5 i rida? Själv är jag lite frustrerad till att bara ha ett val av byxor när det ska tävlas. ALLA har dessutom samma byxor vilket är trist. Jag har försökt fått svar på varför det bara finns ett par, men än så länge inte fått något svar. För mig skulle det bara duga om det drog ner det till +4 i rida för att matcha alla andra byxor än att ge oss mer +5 i rida byxor. Neh nu svamlar jag iväg, hehe. Men jag vill gärna höra vad ni tycker. 
 

Kommentera här: