Det här året kommer bli epic!

Bild tagen från Star Stables hemsida
Idag fick vi plötsligt en gigantisk sneak peek på vad vi kan förvänta oss nu i höst och vinter. Åh, vad jag älskar sånt här för då har man verkligen något att längta efter. Ni hittar artikeln här om ni inte har läst än. Rekommenderar att ni gör de då jag kommer att prata om allt de säger nu. 
 
Först och främst nämner de Halloween samt Jul och eftersom Halloween är väldigt snart tar vi det först. Tydligen kommer det vara lite nytt bland de gamla. Med de gamla menar jag då t.ex. spökjakt, uppdragen i GÅD som man bara kan göra en gång och så kanske den där spökryttaren är tillbaka i år också. Men de nya vet vi ju inte vad de kan vara, men de säger att en mumie kommer finnas på Jorvik. Vad kan det vara? Uppdrag eller kanske ett nytt race. Vi ska väl inte jaga en mumie för vad jag vet har de svårt att gå. Blir lätt så när man långsamt ruttnar bort. Ska bli spännande att se om vi får Halloween uppdragen nu på onsdag. Den 31:a är trotts allt på tisdag nästa vecka så de får ju inte vara efter det. Eller?
 
Våra spelkaraktärer kommer snart också att uppdateras igen. En liten uppdatering tydligen, men början på något som kommer göra våran spelupplevelse ännu bättre. Kommer vi kunna hoppa med våra karaktärer kanske? Fast de här hör ihop med en annan grej vi kommer att få i år också och då får man känslan av att våra karaktärer kommer utvecklas utseendemässigt kanske. Fast då är de ju inte animationer direkt. Ååhh, vad kan de vara?!
 
Vi kommer få nya kläder av en helt ny modell också. Kan det kanske vara skyddsväst? Vet faktiskt inte vad detta kan vara som är så nytt. Vad tror ni? Men det som jag tror vi alla har längtat efter är nya frisyrer och äntligen ska det komma något nytt. Detta kommer hände efter våran spelkaraktär är uppdaterad! Jag hoppas på någon snygg frisyr som är mörkbrun i en snygg fläta. Eller kanske en ny snygg hästsvans. 
 
Nya hästar var väl rätt givet att vi kommer få både i november och december, men vi kan se fram emot en ny hästras. En ras som tydligen har varit önskad över hela världen sen spelets start. Men vad kan de vara? Lusitano eller kanske en Mawari? Tennessee Walking horse kanske? Ska bli spännande att se vad de kan bli. 
 
Och så kom det äntligen lite information om det nya området. Vi har så länge sagt Firfall att det känns konstigt att säga annat, men Star Stable har döpt det till Misthill på grund av områdets miljö. Och vilken miljö! Ser helt fantastiskt ut. 
Bilder tagna från Star Stables hemsida
Notera att dessa bilder inte visar den slutliga produkten av Mistfall. Men som det gör just nu verkar det vara en helt otrolig och magisk plats. Jag ville ha mer skogsområden och här verkar det som att jag får det. Hoppas bara dimman inte är för tjock där inne bara. Vore lite tråkigt att inte kunna se hur djupa skogarna är. Jag älskar detaljerna där man ser att solen skiner igenom dimman och de vackra träden. Åhhh, så spännande!
 
Tydligen kommer området öppnas i etapper, alltså att vi kommer få en del i taget. Vet inte vad jag tycker om det. Jag älskar ju att bara utforska områden, men då kanske man tar en del i taget och gör den magiska upplevelsen längre. Första delen av Mistfall öppnar i december. Vi vet inte exakt när men detta kan göra att området kommer vara helt öppet i början av 2018. Vi vet inte så mycket mer då Star Stable vill spara på informationen. Mer sneak peeks lär väl dyka upp i slutet av november. 
 
Vad tycker ni om detta upplägg av uppdateringar vi har att vänta oss? Vad ser ni mest fram emot? Jag har svårt att bestämma mig för allt verkar ju bara helt underbar. 2017 kommer bli epic!
 
 
 

Kommentera här: