Evergray är här

Tänka sig att vi redan nu får story quests igen. Jag trodde vi var klara för i år när vi hamnade på cliffhangern att vi skulle invänta Evergray. Men så blev Ylvas hår extremt rosa igen och poff så var Evergray här! Det är helt sjukt hur vi kan få så mycket på ett år, men tänk vad teamet har arbetat för att få till det här och hur snyggt det är gjort också. Inte bara att vi får träffa nya karaktärer, men vi har nu fått flera olika platser att besöka. Där ibland Pandoria, Fripps egna rum, Stenhuggarens valv och de dimensionerna som är mellan Jorvik och Pandoria. Jag är så tacksam för detta och vill ge teamet stora ovationer för deras arbete. 
 
Tidigare huvuduppdrag som vi fått i år har mestadels gjorts klart på en dag, men några få gånger har vi fått vänta tills dagen efter. Denna uppdatering var en sådan. Jag är alltså inte klar än för jag föredrar att vänta och dra ut på det så man har mer att göra. Visserligen är jag relativt upptagen imorgon, men då har jag något att skynda mig hem till. 
Nu vill jag snacka lite om Evergray. Han är verkligen en karaktär för sig men vad snyggt gjord han är. Det där med ögat är ju helt fantastiskt och den pandoriska svampen och löven han har på sin stav är ju så smart för man får verkligen känslan av att han har varit i Pandoria väldigt många gånger. 
 
Han pratade om att hans största mål var att hitta ett botemedel för hans sjukdom men inte lyckats. Det fick mig att fundera över Anne som har varit i Pandoria bra länge nu och som vi såg har samma sjukdom. Jag kan tänka mig att efter vi har räddat henne så är nästa mål att hitta botemedlet själva. Så våran resa i Pandoria kommer inte vara slut när vi väl fått hem Anne. 
 
Jag försöker förbrilt komma på hur vi kommer att få komma in Firfall. Alla områden som släppts i spelet har haft sin egna lilla uppdragskedja som ofta hört ihop med något större, speciellt om området är stort. Jag trodde ju först att vi skulle behöva hämta Evergray i Firfall, men där sprack den teorin. Han säger till och med att han kommer från norr, alltså förbi Norra Länken och uppåt. Men vi måste ju hitta Concorde som ingen har sett. Är det han som är i Firfall? Eller är jag helt ute och cyklar och det är något annat som gör att vi kommer in till Firfall? Spännande är det i alla fall och man kanske får en klarare bild imorgon när man gjort klart de här uppdragen. 
 
Btw, hittade ni ut ur Pandoria? Jag sprang runt och letade efter kristaller så jag glömde bort vart portalen var. Tillslut står till och med min bror i mitt rum och försöker hjälpa mig. Men jag tror ju inte att man kan ringa hem och ska då visa min bror att det antagligen inte går. Då blir jag helt plötsligt hämtad i Pandoria. Haha! Vet inte om detta var en bugg eller om de tänkte på att det finns spelare som jag som tappar bort mig lätt om allt ser likadant ut. Roligt var det i alla fall. 

Kommentarer:

1 Melinda Winterforce:

En grej jag reagerade på var när vi avslutat Katjas tävling, då skulle ju hon svara på var Concorde är men det gjorde hon aldrig! Hon sa bara att han inte klarade att komma in i Pandoria, inte heller att han dog sa hon! Våra soulriders verkar ju tro att han är död men när hon inte avslöjade var han är tror jag att hon faktiskt vet! Att han är i Firfall är ju verkligen ingen dum idé!

Svar: Tänk på att skriva spoilers längst upp när du ska skriva om story quests. Jag vet om detta, men ifall någon läser som inte har gjort uppdragen än så kan det inte vara så roligt :)
Rose Shadowlee

2 Melinda Winterforce:

Ojj sorry! Tänkte inte på det X3

Kommentera här: