Falsterboderby inspirerad lektion

Bild tagen av Frida Silverfield 
Idag höll jag ett event som jag har haft i tankarna sen Falsterbo i somras. På Falsterbo håller det ett derby där hoppryttare får delta med sina hopphästar. Det är som en blandning av terräng och banhoppning. Det var de som fick mig att vilja implenetera detta i spelet och just paddocken och banorna runt Gyllenbladsstallet är de bästa att använda. 
 
Banan som jag knåpade ihop började i paddocken. De skulle hoppa tre hinder innan de skulle hoppa ut från banan och rida en liten terräng del med sand som underlag samt branta backar där man fick ta det lugnt. Det verkade vara en bra bana för deltagarna tyckte det var väldigt roligt. 
 
Jag hoppas att vi kommer få någon form av derbybana i spelet någon gång. Något som verkligen är en blandning mellan banhoppning och terräng. Skulle vara superkul! 

Kommentarer:

1 Luna Friendstreet:

Så kul idé av event! Tycker alltid det ser så kul ut att rida Falsterbo Derby :D

Kommentera här: