Tamatoa

Namn: Goldmaniac
Tilltalsnamn: Tamatoa
Kön: Valack
Född: 2007
Ras: Pintabian (Pintoarab)
Lynne: Arbetsvillig men gillar att hitta på bus när livet blir tråkigt. 
 
Jag fick intresse för denna vackra ras när jag råkade få syn på en bland andra Arabiska Fullblod som var till salu. Jag googlade vidare på rasen och hittade då föreningen som hade några vackra hästar till salu. Bland dem fanns Tamatoa. I hans annons stod det att han har varit hos familjen sen han föddes, men de var nu tvungna att sälja honom eller hans mamma. De ville ge Tamatoa en framtid eftersom han fortfarande är rätt ung i jämförelse med hans mamma. Jag var egentligen inte intresserad för att köpa en ny häst, men hans annons tilltalade mig och jag åkte över för att titta närmare på honom. Han tittade på mig nyfiket och sedan sträckte sig fram för att inspektera mitt hår. Det var då jag föll för honom och nu är han hemma hos mig. 

Kommentera här: