Bacardi

Namn: Partydrop
Tilltalsnamn: Bacardi
Kön: Hingst
Född: 2009
Ras: Hannoveraner 
Lynne: Modig, känslig, försiktig och ärlig. Men väldigt het så han kräver en del från sin ryttare. 
 
Bacardi kommer från en gård i Tyskland där man föder upp Hannoveraners av fin stam. Han var alltså inte billig, men jag ville ha en häst som vill komma lika högt upp på resultatslistorna som jag. Det jag gillar främst med Bacardi är att han är väldigt ärlig av sig. Han döljer inte att han är pigg eller trött, busig eller inte. Han berättar för en väldigt fort och då vet man hur han ska hanteras för att det inte ska ske olyckor. Han är väldigt snygg och i och med hans stam har jag inte fullt ägarskap på honom, utan han får ibland åka tillbaka till gården han är född på för avel. Som tur har jag andra hästar att tävla med när det sker, men efter våran träning ska han vara en utav mina främsta tävlingshästar. 

Kommentera här: