Challange med Eve och Maria

Idag var första delen av Eve och Marias challange event. De har planerat väldigt länge och det ska bli så spännande att se vad de tänkt sig. Vad jag förstår så kommer vi få utföra olika utmaningar i lag. Idag var det lag vit och blå, varav jag var vit som ni kanske ser på min hästs benlindor. Dagens utmaning handlade det om att rida tävlingar och ta bild på ens tid. Tråkiga jag trodde att det var de vi skulle göra hela timmen, men så skriver Eve att Maria har tappat bort sig. Det var upp till lagen att hitta henne och man fick en bonus om hela ens lag var på plats. Vi sprang runt i GÅD och fick ledtrådar. Tillslut skriver Nicho att hon hade hittat henne och försökte guida mig och Rina dit. Det var väldigt roligt och bonusen gjorde att vi vann denna del. Woho! 
Det är ju väldigt vanligt att ha quarter-modellen när man tävlar i snabbhet, men jag känner mig rätt obekväm med mina hästar för jag är så ovan med att de hoppar lågt och långt. Därför valde jag Jinx och det gick ju väldigt bra ändå. 
 

Kommentera här: