De här är bara början!

Star Stable Online fyller år den 5:e oktober, men de ska såklart fira redan nu och vi klagar inte för fem öre! Och vilken början. Det är nästan så man måste lista upp allt för det är så mycket. 
 
1. Födelsedagsloppen är tillbaka.
2. En ny skattjakt med gyllene hästskor. 
3. Husdjursfunktionen har uppgraderats.
4. Maya har fått en uppdatering. 
5. Mer kläder och utrustning i Gallerian. 
6. Tårtan är tillbaka i Firgrove
7. Fyrverkerier i FP, Steves och ML.
 
Oj oj oj, vad mycket grejer på bara en uppdatering. Säg till om jag glömde något? Det är helt otroligt att vi fått allt detta och det ska pågå i två veckor. Kommer vi kanske att få mer nästa vecka? 
 
Den nya skattjakten var riktigt rolig! Men något konstigt hände mig. Jag letade upp alla hästskor i ML, FP och Silverglade, men sen när jag åkte till Firgrove hittade jag inga. På det försvann informationstexten hos skattjaktsledaren. Det kanske fungerar igen när jag loggar in senare igen. Jag har nästa fått ihop hela födelsedagsoutfiten men saknar skorna. Alltså kan jag inte ha hittat alla hästskor. Aja, får se om det fungerar igen senare. 
 
Den nya uppgraderingen av husdjursfunktionen var helt fantastisk! Hur länge har inte velat ha detta i spelet och nu är det äntligen här. Hela lösningen på detta är så snyggt gjort och att väskan till och med är stängd när ekorren är på marken är en sådan snygg detalj. Åh jag kan inte sluta hypa över detta. På deras nyhetsida sa dem att ekorren är bara början på en helt ny typ av husdjur, vilket betyder att vi kommer få fler av detta vilket gör mig super lycklig för jag vill gärna ha en hund eller kanske en uggla som följer efter en. Så coolt! 
 
Vad jag förstår så finns det en skara spelare som anser att SSO kopierar Alicia Online som är ett annat onlinespel som fokuserar på hästar och husdjur. Detta argumentet håller inte alls om jag ska vara ärlig. Det finns SJUKT många andra spel som fanns innan Alicia Online som har en liknande husdjursfunktion så detta är absolut inget nytt och revolutionerande i spelvärlden. Istället har nu SSO tagit ännu ett steg att vara lika bra som t.ex. World of Warcraft som har haft en husdjursfunktion så länge jag kan minnas och dem har funnits i mer än 10 år. 
Men vi får inte glömma Maya! Se så cool hon ser ut nu. Kan knappt vänta tills fler karaktärer får en liknande uppdatering för det gör dem så mycket mer individuella och sätter en helt annan level på spelet. Det är också väldigt roligt att Maya numera kommer vara våran stallflicka. Visserligen var det kanske lite roligare att ha en tjej som liksom inte hade något namn för då kunde man "skapa" sin egna stallflicka med namn och allt. Men Maya verkar vara en mer kompetent tjej att sköta stallsysslorna i mitt stall så jag är nöjd ändå.  
 
Ja vad mer kan man säga. Tror jag är nöjd just nu och jag ser verkligen fram emot att se vad mer för godsaker man kan få av skattjakten. Vad skulle du vilja ha för djur som kan röra på sig utanför sadelväskan i framtiden? 
 

Kommentarer:

1 Alva Lionrock :

Hm, kanske en hund skulle vars gulligt? Och en uggla, åh det skulle vara riktigt kul!

2 Renee E:

Det fanns tyvärr varken skor eller benlindor i det nya setet. På nyheterna (eller Star Stable News) sa dem att det fanns åtta delar, så du kan ju räkna dem!

Svar: Jag har fått veta detta i efterhand och har därmed allt från setet. Behövde inte räkna dem...
Rose Shadowlee

3 Melinda Winterforce:

Kan inte släppa tanken på att ha en känguru i väskan! Hur sött skulle det inte vara om en liten känguru hoppade efter en när man galopperar genom Jorvik? XD
En hund och en kanin skulle också vara sött:)

Kommentera här: