Jinx

Namn: Shaderebel
Tilltalsnamn: Jinx
Kön: Sto
Född: 2010
Ras: Hannoveraner
Lynne: Modig, känslig och en otrolig vilja att göra sitt bästa. Men hon har lite attityd också och vill hon inte så är det svårt att få henne att sammarbeta.
 
När jag märkte att Baronen inte riktigt var den hopphäst jag önskade han var, utan mer säker på dressyrbanan, ville jag hitta en häst som skulle fungera på båda eller åtminstone mer på hoppningen och terrängen. Jag började titta runt och fick tips om ett sto som behövde en ny ägare då de som hade henne tyckte hon var svår att hantera men som var en lovande framtidshäst med rätt ryttare. Det väckte mitt intresse och jag åkte då dit för att provrida henne. Det var som att sitta på en ferrari när jag red runt på henne. Så många växlar och hon hoppade något otroligt. Jag var lite orolig över om hon kanske var för svår även för mig, men jag visste att jag skulle ångra mig om jag tacka nej. En häst som henne hittar man inte ofta. Det ska bli så spännande att se vad som blir av henne och hur vi kan utvecklas tillsammans. 

Kommentera här: