Islandshästvecka!

Nu ska jag faktiskt vara med och hålla min första temavecka i klubben. Vad är temat, ja men det är klart de är Islandshästtema! Just idag är det inte min dag dock, hehe, utan det är Frida som ska hålla gymkhana. Medlemmarna ska få busa av sig lite och i lugn och ro få lite koll på hur en islandshäst fungerar. Men tisdag och torsdag kommer det vara lektion som jag ska hålla där de kommer få träna på tempoväxlingar och töltarbete. Som avslutning på söndag ska vi ut på en riktigt lång uteritt som kommer vara i ca en och en halv timme. Ser så mycket fram emot denna vecka, speciellt eftersom jag har haft de rätt stressigt irl så har inte kunnat hålla lektioner på några veckor. Men nu jäklar ska det töltas, mysas och lära oss mer om islandshästar. Kommer nog samla ihop mig lite roliga anekdoter om denna underbara ras som jag ska droppa lite här och var under veckans gång. 
 
Har ni någon favoritras som ni tror skulle passa att ha som temavecka? 

Kommentera här: