Jag sprudlar fortfarande av glädje!

Jag blev personligen inbjuden till release-mingel partyt som hölls på Star Stables huvudkontor i Stockholm. De ska nämligen släppa boken som ni ser nedanför Fripp. De är den första av en triologi och planen är att de andra två ska släppas redan nästa år, men de är inte satt i sten än vad jag förstår. Boken är skriven av Helena Dahlgren som i vanliga fall skriver skräckböcker då hon är en skräcknörd, men hon är dessutom en hästtjej. Boken släpps den 2 maj, alltså redan nästa vecka! Den går däremot redan att förhandsbeställas HÄR. Boken kommer kunna köpas de vanliga bokaffärerna som till exempel Akademibokhandeln från och med den 2 maj. Än så länge kommer boken bara finnas på svenska, men de finns nog planer på att släppa den i fler språk i framtiden. 
Jag bjuder på denna trots att jag ser så obekväm ut...
Åh de är inte förrän nu som jag är lite sur på mig själv att jag inte tog fler bilder när jag var där, men jag var så fokuserad på att filma eftersom jag tänkt vlogga om de här också att jag glömde bort de. Men tänkte ändå skriva lite här också om gårdagens upplevelse. 
 
Jag fick ta med mig en +1 och jag hörde genast av mig till Frida Silverfield och frågade om hon kunde bemöda sig ta sig upp till Stockholm för detta. Hehe, bemöda sig... Klart hon kunde! Så vi två var på plats redan en halvtimme innan utsatt tid. Typiska jag att vara för tidig, men jag ville ha lite tid att filma ett intro till vloggen som jag redigera ihop i helgen. De gick ju rätt fort så vi åkte upp och bara stod utanför dörrarna en stund. Då gick Game Master Doris förbi och släppte in oss. Så där satt vi i receptionen och väntade vilket jag inte säger nej till för den receptionen är SÅ FIN! 
Åhhh så dålig bild! Aja.
Där fick vi sitta och vänta, men så dök Stacy upp från Stacy Plays. Hon satte sig där med oss och vi snackade om allt möjligt. Så trevlig människa och de är så roligt att hon flyttat hit till Stockholm. Mer människor började dyka upp och vi rörde oss till deras matsal där de fanns mat uppdukat så fint och jag kunde inte låta bli att filma typ allt där inne. De har små mötesrum som har namn efter Star Stable Online platser, maffigt kök, soffgrupper med en gigantisk tv där de kan spela tv-spel. Såklart var de fler än Game Master Doris och Stacy där. Jag och Frida hamnade i en lång konversation med Lisa och Dick, två av de som ingår i Hästkommitten som då skapar alla de hästar vi har i spelet. Andra som var där var såklart Matilda, Ylva, Esme samt några andra som jag inte riktigt minns namnet på. Är SÅ dålig på att komma ihåg namn. Men de är alla underbara människor och de var så kul att få nörda ner sig i spelet med dem igår. Sedan höll Marcus Thorell (Game Director) och Helena Dahlberg en presentation om boken. Jag hade som mål att ta bild med Marcus, men allt gick så fort och jag fastna med annat att han hann gå. Mission failed! 
Därefter delades vi upp i grupper där den ena fick gå iväg på en rundvandring på kontoret och den andra gruppen (som inkluderade mig och Frida) fick stanna kvar för att få sin bok signerad av författarinnan, prata med några i personalen så som Ylva och Matilda. Men jag och Frida satte oss med Stacy och åt små hamburgare tills jag kom ihåg att jag ville ju ha boken signerad. Sprang fram till Helena och hade en väldigt mysig konversation med henne medans hon signerade våra böcker. Alltså, hela kvällen bestod av mysiga konversationer så jag bör väl sluta skriva de. Därefter skulle även Matilda läsa ett kapitel ut boken för de som var kvar i matsalen. FUN FACT 1: Matilda ska vara rösten ni hör när de Jorvik Kallar släpps som ljudbok! 
 
Sedan var de vår tur att få gå iväg på rundvandring och där beslöt jag mig för att inte filma eller fota eftersom jag skulle behöva fråga om jag fick då de hade lite viktig information uppe på väggarna. Så jag ville vara på säkra sidan och la mobilen i väskan. Lika bra för då fick jag faktiskt SE kontoret med egna ögon och inte genom mobilskärmen. De var en väldigt rolig rundvandring där vi fick se var de olika delarna av teamet som arbetar runt omkring spelet sitter, vi fick gå in i Ylvas och Matildas studio och till sist nådde vi de som arbetar med spelet. Där visade Lisa oss hur hon arbetar med hästens texturer, Dick visade hur han arbetar med en hästs animation och till sist nådde vi den fantastiska kvinnan som var en del av teamet som skapade Mistfall. Nej, jag minns inte hennes namn. Skäms på mig! Där fastnade vi sen och bara pratade med alla som ville vara med och prata om Star Stable. De var så kul och tiden bara försvann så till sist kom Doris och sa att vi behövde runda av. Vadå runda av? De skulle väl vara en Sleep Over Party? Hehe neh, men de var ett långsamt farväl där vi till sist fick tvinga oss ut från kontoret. 
 
Åh vilken kväll de var! Jag skulle lätt kunna vara där varje dag och bara göra vad som helst. Kan ju ha hintat om att jag tar examen nästa år så då kanske de finns en plats i ett hörn åt mig. Jag gör vad som helst! Super mysigt var de och jag kommer verkligen aldrig glömma detta. FUN FACT 2: De flyttade in på detta kontor i januari, men de är redan fullt så de letar efter ännu ett större kontor. FUN FACT 3: De är hela tre människor som arbetar med att skapa områden, så som Mistfall. 
 
Jag ska som sagt göra en vlog om detta också, men eftersom jag pratar på engelska ville jag få det nerskrivet på svenska för er också. Vloggen kommer upp på måndag! Däremot kan jag starkt rekommendera er att skaffa boken Jorvik Kallar! Jag har läst till och med kapitel 3 och är redan fast. Visst att bokens målgrupp är för de som är 9-12, men den är otroligt välskriven och alla som spelar Star Stable kommer älska den ändå! Det kan jag lova! SVTs Lilla Aktuellt var också på plats och filmade, så håll utkik så får ni se lite hur de var där också! Ylva sprang också runt med sin kamera och filma så ni kommer nog kunna se en hel del från henne också. 
 
Känner mig så otroligt lyckligt lottad som fick vara där och som sagt vill jag bara tillbaka och fortsätta nörda. De är ett helt fantastiskt team som jobbar med de spelet som vi älskar. De älskar spelet lika mycket! Nu när jag rider runt i spelet ser jag de nästan med helt nya ögon när man förstår hur de till exempel har målat vägen. 
 
Neh nu får jag nog faktiskt runda av här. Ska vara en riktig stockholmare och åka in till Kungsträdgården och fota körsbärsträden som blommar. Ha de bra, underbara människor! 
 
 
 

Kommentera här: