Vulcao

Namn: Firetrouble
Tilltalsnamn: Vulcao
Kön: Hingst
Född: 2006
Ras: Lusitano 
Lynne: 
Han är en kille med mycket personlighet som älskar att visa upp sig. Han är trygg i de flesta situationerna och kan ridas av nästan vem som helst, men är kräsen om vem som sköter honom från marken.
 
Vulcao föddes i Portugal där han växte upp skolades. Därefter har han bott i Sverige i några år innan han fick komma till Jorvik. På grund av att han är så kräsen med vem som tar hand om honom är de många som inte riktigt vågar ta hand om honom. Men jag kände att jag ville åtminstone pröva då han var så underbar att rida. Sagt och gjort fick han komma hem till mig och just nu är de väl lite sisodär i stallet, men de blir nog bättre med tiden. Träningsmässigt går det riktigt bra och jag lär mig rätt mycket nytt när jag rider honom. 

Kommentera här: