Finns inget bättre

Efter en lång dag på jobbet så finns de inget bättre än att komma hem, käka middag och sedan sätta sig vid datorn för att levla. De är liksom så skönt att göra något om inte kräver så mycket för hjärnan och ändå håller en igång tills de är dags att sova. 
 
Planen var däremot att detta skulle bli min sista vecka med sommarjobb och sedan vara ledig i två veckor innan skolan börjar igen. Men idag så kontaktade bemanningsföretaget mig som jag är uthyrd ifrån och frågade om jag kunde jobba de kommande två veckorna också eller bara en av dem åtminstone. Barnet i mig ville säga NEJ! Jag ska vara ledig! Men när man är 25 år så är den vuxna sidan oftast lite starkare och de sluta med att jag sa ja till EN vecka till. Så även nästa vecka jobbar jag och sen får jag en veckas ledigt. Den där lediga veckan är viktigt för mig eftersom de är då jag ska återhämta mig lite och förbereda mig mentalt för att återgå till högskolan igen. Dessutom ska jag försöka producera fram en massa material till alla mina plattformar så att ni har något att läsa och titta på de kommande veckorna och jag slipper stressa över att göra en video när jag egentligen borde studera. 
 
Men de är också pengar i plånboken som är välbehövda som alltid. Inget i denna värld är trotsallt gratis så får passa på att jobba när jag kan. 
 
Men jag hoppas ni får några riktigt härliga sista veckor av ert sommarlov och för er som också jobbar hoppas jag att ni ändå har de roligt på jobbet. 

Kommentera här: