Full fart framåt!

Förra veckan kom Red Dead Redemtion 2 trailern ut. Detta är inte ett spel jag spelar då jag inte är så förtjust i spel som mest handlar om våld, men detta spel anses ha en av de bästa hästanimationerna just nu. Det är ju lite kul att de lagt ner en del energi på detta trots att de inte är fokuset i spelet. Vad jag förstår måste karaktären även ta hand om sin häst i de nya spelet också. Men de jag fastnade för är att i gif jag set som är ifrån spelet så ser man ryttaren vända hästen och sätta av i full galopp. Detta är något jag väldigt gärna skulle vilja se i Star Stable Online också. Hur härligt skulle de inte vara att sätta av i max fart på en gång och slippa trycka på W för att gå från skritt - trav - kort galopp - galopp. Här nedan kan ni se trailern till spelet där de går in djupt på vad som förbättrats till 2:an. Hoppa till 4:13 för att höra om just hästdelen som är riktigt intressant! Då slipper ni också se allt annat som bara handlar om våld och som kanske inte är lämpligt för barn. 
För typ 2 år sen kanske så var de i en intervju där Marcus Thorell pratade om att de jobba på att utveckla ridningen i spelet till just detta och mer. Kan inte riktigt minnas vad som sas i den artikeln och har svårt att hitta den i och med att de var så länge sen och jag minns inte datum. Men jag hoppas att det inte är helt bortglömt. För jag skulle väldigt gärna ha en funktion som gör att vi kan bara sätta av i full galopp på en gång. Vore rätt mäktigt på ett sätt. 
 
De finns en del i Red Dead Redemption 2 trailern som handlade om hästfunktionen som jag tyckte var riktigt coolt och roligt att de lägger en del krut på de. Att ge hästarna en mening vilket är historiskt korrekt i och med att de inte fanns bilar på den tiden. De är klart att hästarna var av stor betydelse då. Ni får gärna titta på den delen som börjar 4:13 poch säga om de är något mer där som ni skulle vilja se i Star Stable Online. De är dock viktigt att påpeka att mycket av vad man ser i trailern inte är riktig gameplay så de kan se annorlunda ut när man väl spelar. Detta var då min veckans önskning! Ni får gärna berätta om era önskningar. Vem vet, de kanske dyker upp här då när jag själv har idétorka. 

Kommentarer:

1 Renen Eveningknight:

Oj, om utvecklarna till RDR2 bestämmer sig för att göra ett hästspel med den grafiken och hästarna (om det ser ut så i spelet då) så har SSO fått ett litet hot. Jag tycker inte heller om spel med våld, men man kanske kan spela RDR2 och bara rida runt i världen? xD

Svar: Nja, jag tror de skulle bli rätt svårt när alla i spelet vill åt dig. XD Men ja, absolut att de skulle kunna skapa något riktigt coolt om de ville, men samtidigt tror jag att Star Stable skulle fortfarande sticka ut med sin historia och grafik. ^^
Rose Shadowlee

Kommentera här: