Simon

Namn: Honeydew
Tilltalsnamn: Simon
Kön: Valack
Född: 2012
Ras: Jorvikisk ponny
Lynne: Ett busfrö som älskar att tävla, men träning är trist.
 
Simon är en liten goding som inte riktigt tyckte att ridskolelivet var så roligt. Han är inte dum, men tålamodet finns inte riktigt där för nybörjarna. Så de på ridskolan visste att jag tycker om hästar/ponnyer som har den där lilla glimten i blicken. Jag kan ju erkänna att jag föll pladask för lilla Simon och han gav mig ett litet äventyr på ridbanan när jag provred honom. Så efter en fika med personalen tog jag med mig den lilla vilda ponnyn hem. Väl hemma har jag märkt att han passade bra ihop med mina andra två busiga jorvikiska ponnyer. De busar runt i hagen för att sedan ta en tupplur under trädet tillsammans. Jag tror han kommer trivas bra hos oss.   

Kommentera här: