Nytt säkerhetstest

Idag publicerade Star Stable en artikel om ett nytt säkerhetstest de vill testa i chatten. Har ni inte sett artikeln kan ni hitta den >här<. Men helt enkelt handlar det om att Star Stable har sett ett problem med folk som skapar konton endast för att uppföra sig dåligt i chatten. Därför har de valt att endast betalande spelare får använda chatten.
 
Förhoppningsvis ska detta leda till att dessa människor inte kommer se ett värde att betala för något som de ändå inte riktigt vill använda. Vi får inte glömma varför vi betalar för detta spel. Det är för historien, uppdragen, hästarna, klubbar och då finns servicen chatten där. För mig känns det faktiskt självklart att man ska få betala för alla de tjänster vi får i spelet. Att vi får provspela till en viss level är endast för att ge ett smakprov på produkten. Om man endast är i Star Stable för att chatta så finns det andra platser att göra detta på som antagligen har en bättre chatt än vad spelet har idag. 
 
Men som sagt är detta endast ett test. I framtiden kanske Star Stable kommer på ett sätt där de kan tillåta en viss kommunikation för icke star riders. Detta är trotts allt ett onlinespel som handlar om att kommunicera med andra människor så det känns lite konstigt att inte ge de nya spelarna hela upplevelsen, men samtidigt förstår jag att Star Stable måste ha en trygg chatt för oss spelare. 
 
Som sagt, gå och läs artikeln om ni inte redan gjort det då jag anser att all bör ha tagit till sig denna information även om man är life time star rider. 

Kommentarer:

1 Delfina:

Jag sätter frågetecken vid att spelare som tidigare betalat för att vara star rider genom prenumeration inte får tillgång till chatten när deras star rider är slut. Då har Star Stable redan de uppgifter de behöver för att identifiera spelaren om denne bryter mot regler.
Jag har nästan aldrig upplevt att det är icke-star riders som bryter mot regler i chatten, det är med få undantag star riders, som ju har tillgång till chatten. Utöver det har icke-star riders inte haft tillgång till globalchatten på väldigt länge, och de flesta kan nog hålla med mig om att det är global som är värst.
Resten kan jag hålla med dig om, men jag är inte säker på om jag tycker att det här är en förändring som kommer göra jättemycket för chatten i spelet. Förhoppningsvis ger säkerhetstestet resultat, men jag tvivlar på det.

Svar: Förstår absolut varför du känner som du gör och jag kan hålla med till en viss del. Samtidigt vet vi inte hur situationen ser ut i de övriga länderna där Star Stable finns och jag kan tänka mig att om man sammanställer det blir problemet större än vad det ser ut i bara Sverige. Men de här är bara ett första steg för att se om det blir någon förändring och de kommer inte sluta utveckla detta för att göra det så bra som möjligt för alla men samtidigt se till att chatten är säker. ^^
Rose Shadowlee

Kommentera här: